//posty przywrócone z pierwszego/uszkodzonego forum PKP-Jazdy2011-02-07, 21:59:04 stMichał napisał(a):Witam!
W tym roku planuję kilka kółeczek, część jest jedno dniowa - o nich kiedy indziej, planuje też wyjazd dwudniowy w dniach 28-29.04 o ile nic się w moich planach nie zmieni. Jeśli ktoś chce podłączyć się w części lub w całej trasie przejazdu to zapraszam, oto szczegółowy plan wycieczki:
Kraków Główny 05:10 3422
Kraków Łobzów 05:14 05:14
Kraków Mydlniki 05:19 05:19
Kraków Mydlniki Wap. 05:21 05:21
Kraków Business Park 05:24 05:24
Zabierzów 05:28 05:28
Rudawa 05:36 05:36
Krzeszowice 05:45 05:46
Wola Filipowska 05:53 05:53
Dulowa 06:00 06:00
Trzebinia 06:06 06:07
Balin 06:13 06:13
Jaworzno Ciężkowice 06:21 06:21
Jaworzno Szczakowa 06:27 06:28 3423
Mysłowice 06:52 06:53
Katowice Szop.Płd. 07:01 07:01
Katowice Zawodzie 07:04 07:05
Katowice 07:10
Katowice 07:26 IR 45520
Sosnowiec Główny 07:36 07:37
Będzin Miasto 07:41 07:42
Dąbrowa Górnicza 07:46 07:46
Zawiercie 08:03 08:04
Myszków 08:12 08:13
Poraj 08:22 08:22
Częstochowa Osobowa 08:37 08:40
Chorzew Siemkowice 10:06 10:07 IR 45521
Rusiec Łódzki 10:17 10:18
Chociw Łaski 10:28 10:29
Kozuby 10:42 10:42
Zduńska Wola Karsz. 10:55 10:55
Zduńska Wola 11:07 11:16
Szadek 11:25 11:26
Poddębice 11:48 11:49
Dąbie n. Nerem 12:07 12:07
Ponętów 12:16 12:17
Babiak 12:34 12:34
Piotrków Kujawski 12:56 12:56
Inowrocław Rąbinek 13:26 13:26 IR 45520
Inowrocław 13:40
Inowrocław 14:40 3027
Więcławice 14:47 14:47
Wierzchosławice 14:53 14:54
Gniewkowo 15:00 15:00
Suchatówka 15:05 15:05
Toruń Kluczyki 15:16 15:17
Toruń Główny 15:24
Toruń Główny 15:35 30135
Toruń Miasto 15:39 15:40
Toruń Wschodni 15:43 15:43
Papowo Toruńskie 15:48 15:49
Turzno 15:53 15:53
Kamionki Jezioro 15:57 15:57
Rychnowo Wielkie 16:00 16:00
Kowalewo Pomorskie 16:05 16:06
Zieleń 16:11 16:11
Wąbrzeźno 16:18 16:18
Książki 16:25 16:26
Jabłonowo Pomorskie 16:33 16:34
Ostrowite k. Jabłon. 16:40 16:40
Lipinki 16:44 16:45
Biskupiec Pomorski 16:49 16:50
Jamielnik 16:56 16:57
Iława Główna 17:04 17:05
Rudzienice Suskie 17:12 17:12
Pikus 17:17 17:17
Samborowo 17:22 17:22
Ostróda 17:29 17:30
Lubajny 17:34 17:34
Stare Jabłonki 17:38 17:39
Biesal 17:45 17:45
Unieszewo 17:50 17:51
Naterki 17:55 17:56
Olsztyn Zach. 18:01 18:02
Olsztyn Główny 18:06
Olsztyn Główny 18:44 97143
Olsztyn Zach. 18:47 18:47
Gutkowo 18:53 18:53
Jonkowo 19:00 19:00
Gotki 19:03 19:03
Wołowno 19:07 19:07
Gamerki Wielkie 19:12 19:13
Kozia Góra 19:17 19:18
Żabi Róg 19:23 19:24
Morąg Kolonia 19:29 19:30
Morąg 19:32 19:33
Dobrocin 19:38 19:39
Małdyty 19:45 19:46
Zielonka Pasłęcka 19:52 19:53
Nowa Wieś Cierpkie 19:59 20:00
Pasłęk 20:04 20:05
Bogaczewo 20:13 20:13 97142
Komorowo Żuławskie 20:17 20:17
Elbląg 20:24
Elbląg 21:10 91228
Gronowo Elbląskie 21:19 21:20
Fiszewo 21:23 21:23
Stare Pole 21:27 21:27
Królewo Malborskie 21:32 21:32
Malbork 21:38
Malbork 21:46
Szymankowo 21:54 21:55
Tczew 22:04
Tczew 22:47
Laskowice Pomorskie 23:53 23:53
Bydgoszcz Główna 00:33 00:36
Inowrocław 01:23 01:24
Mogilno 01:50 01:50
Gniezno 02:14 02:15
Poznań Główny 03:00
Poznań Główny 05:14
Poznań Górczyn 05:19 05:20
Poznań Junikowo 05:23 05:24
Palędzie 05:28 05:28
Dopiewo 05:32 05:33
Otusz 05:37 05:37
Buk 05:41 05:41
Wojnowice Wlkp. 05:45 05:45
Opalenica 05:49 05:49
Porażyn 05:55 05:55
Sątopy 05:59 06:00
Nowy Tomyśl 06:04 06:04
Jastrzębsko 06:08 06:08
Chrośnica 06:12 06:12
Zbąszyń 06:17 06:18
Zbąszynek 06:24
Zbąszynek 06:53 70323
Szczaniec 07:01 07:02
Kupienino 07:06 07:07
Świebodzin 07:11 07:12
Wilkowo Świebodz. 07:16 07:16
Mostki 07:21 07:21
Toporów 07:28 07:29
Drzewce 07:34 07:34
Torzym 07:41 07:41
Boczów 07:47 07:47
Rzepin 07:55
Rzepin 08:06
Jerzmanice Lubuskie 08:14 08:14
Gądków Wielki 08:22 08:22
Pliszka 08:27 08:27
Budachów 08:33 08:33
Bytnica 08:37 08:38
Radnica 08:53 08:53
Będów 08:59 08:59
Nietkowice 09:05 09:05
Czerwieńsk 09:16 09:16
Przylep 09:25 09:26
Zielona Góra 09:38
Zielona Góra 09:45 7640
Stary Kisielin 09:55 09:56
Niedoradz 10:11 10:12
Nowa Sól 10:25 10:26
Bytom Odrzański 10:45 10:46
Czerna 10:53 10:54
Brzeg Głogowski 10:59 11:00
Głogów 11:18 11:19
Krzepów 11:27 11:27
Grębocice 11:35 11:35
Rudna Gwizdanów 11:49 11:50
Rudna Miasto 11:53 11:53
Chełmek Wołowski 12:00 12:00
Ścinawa 12:05 12:06
Małowice Wołowskie 12:11 12:11
Orzeszków 12:14 12:15
Wołów 12:23 12:24
Łososiowice 12:28 12:29
Brzeg Dolny 12:35 12:35
Księginice 12:42 12:43
Czerna Mała 12:46 12:46
Brzezinka Średzka 12:49 12:49
Wrocław Pracze 12:55 12:55
Wrocław Kuźniki 13:00 13:00
Wrocław Muchobór 13:04 13:04
Wrocław Główny 13:12
Wrocław Główny 15:52 IR 62121
Wrocław Mikołajów 15:57 15:57 IR 62120
Wrocław Nadodrze 16:05 16:06
Wrocław Sołtysowice 16:11 16:12
Wrocław Psie Pole 16:15 16:15
Oleśnica 16:38 16:39
Bierutów 16:56 16:56
Namysłów 17:08 17:09
Wołczyn 17:30 17:31
Kluczbork 17:43 17:44
Olesno Śląskie 18:05 18:06
Lubliniec 18:42 18:43
Częstochowa Stradom 19:18 19:19
Koniecpol 20:23 20:23
Żelisławice 20:32 20:32
Włoszczowa 20:41 20:42
Bukowa 20:54 20:54
Kielce Herbskie 21:19 21:20
Kielce 21:24
Na czerwono zaznaczyłem IR, niebiesko TLK a czarny kolor to regio.Dlaczego w tych dniach? Bardzo zależy mi na połączeniu tych dwóch IR bursztyn i Łysica, a tylko wtedy jeżdżą dzień po dniu. Napiszcie co sądzicie o tym rozkładzie, czy jest możliwy do zrealizowania, co można w nim zmienić itd.
Jeszcze raz zapraszam i pozdrawiam: stmichal
2011-02-07, 22:17:08 Loooooker napisał(a):Rozkład w porządku.
Ale myslę, że tyle czasu nie wytrzyma.
Niestety poprawki mogą wprowadzic nawet w dzień Twojego wyjazdu.
Oczywiście życzę Ci jak nalepiej. Ale...
11 minut w Rzepine jest ryzykowne. Znając powszechne: "Za opóznienie przepraszamy, jednoczescnie infotrmujemy, że opóznienie może ulec zmianie"
Ale bez emocji nie ma zabawy ;D
No i długa nocna przesiadka w Poznaniu... Tym nocnym TLK podciągnął bym do Leszna i dalej np. na Głogów, albo do samego Wrocławia i dalej kombinował, ale to tylko moja sugestia.
Wiec życzę samych zielonych na szlaku i pożądnych dyzurnych ruchu.
2011-02-07, 22:46:22 Ptaku napisał(a):Ogólnie rozkład spoko.
Jeśli tylko tak jak Wojtas napisał nie wprowadzą zmian to powinieneś to spokojnie objechać.
Ciekawe jak zachowuje się IR 45520/1 na węglówce. Czy się wyrabia w czasie, ale masz zapasu godzinkę także luz.
Toruń nie ma skomunikowania ale w razie co mała zmiana trasy jakbyś nie zdążył to jedziesz IR 15111 16:48 nawet możesz jechać do Gdyni i zajmiesz sobie miejsce w TLK. Współczucia samemu w Poznaniu te 2 godz no chyba, że ktoś będzie z Tobą. W grupie zawsze szybciej czas leci. Rzepin i Zielona Góra są skomunikowane także spoko. Jak co to mogę Ci zapodać nr tel do dyżurnego ruchu w Rzepinie.
Ja nie wiem czy się wybiorę, bo to dni robocze a w sobotę do Chabówki jedziemy, na Majówka Chabówka.
2011-02-08, 00:02:15 stMichał napisał(a):Oczywiście, że liczę się z poprawkami, do wyjazdu jeszcze dużo czasu. Z pewnością poprawka czeka mnie między Elblągiem a Malborkiem, bo nawet w rozkładzie pociąg ten kursuje do 28.02, miejmy nadzieję, że nie będzie on uwalony tylko czeka go mała korekta. W razie czego pojadę bezpośrednio, z Olsztyna do Tczewa Regio niestety będzie to powrót tą samą linią poza tym odcinek Iława Tczew już nie raz przejeżdżałem w przeciwieństwie do linii przez Malbork. Zwłaszcza w ciągu drugiego dnia jest kilka miast w których będę miał tylko chwilę na przesiadkę. Muszę w każdym z tych miejsc wymyślić jakąś alternatywę. Liczę też, że pociągi te są skomunikowane, zwłaszcza, że są jednej spółki i stacja docelowa jest stacją początkową kolejnego, po za tym są w na w miarę sensownych liniach - nie są to składy przeciwnej relacji, na które nikt oprócz mnie raczej by się nie pisał. Z tym Poznaniem dużo myślałem ale nie znalazłem innego rozwiązania po prostu z tego miasta trudno coś wybrać o tej porze. Chce jak najwięcej jeździć składami PR więc wyjazd bezpośrednio do Wrocławia raczej odpada, chyba że reszta rozkładu się posypie, wtedy może zdecyduje się na zwiedzanie innych rejonów naszego kraju.
Specjalnie zostawiłem sobie godzinę na przesiadkę w Inowrocławiu gdyż wiem, że pociąg ten może spóźnić się trochę - miejmy nadzieję, że godzina wystarczy. Mógłbym też jechać do samej Bydgoszczy ale wtedy miałbym tylko 15 minut na przesiadkę. Liczę na to, że między Inowrocławiem a Toruniem nie złapiemy tyłów, wtedy powinno być dobrze, w razie czego pogadam z kierownikiem pociągu, regio do Olsztyna powinien zaczekać. Jadę raczej sam, także jakby ktoś chciał się załapać na tą "wycieczkę" to serdecznie zapraszam.
Do wyjazdu zostało jeszcze sporo czasu jak pisałem wcześniej, nie jestem nawet pewny czy się odbędzie, ale jestem dobrej myśli, jeśli na uczelni wszystko się ułoży powinno być dobrze.
Pozdrawiam
2011-02-08, 00:54:14 agentEU07 napisał(a):O jedziesz przez moje rejony. Myslę że do Nowej Soli na dworzec chyba wyskoczę a moze sie kawałek przejade.
2011-02-08, 17:41:31 Damiaan3 napisał(a):Agent, nie tylko w twoje ;p;D No szkoda, że tylko przejazdem może też wyskoczę jak coś nie wyskoczy mi-dam znać jeszcze jako coś:) ogółem ciekawy rozkład
2011-02-08, 18:23:38 Ptaku napisał(a):Tak jak już pisałem. Skomunikowania są wszędzie oprócz Torunia.
Rozkład moim zdaniem wypali, bez żadnych problemów. Oczywiście tylko pod znakiem zapytania jest regio z Olsztyna ale jak coś to leci Motława przez Iławę.
Rozkład mi się podoba, a mogę coś o tym powiedzieć, bo w tych klimatach siedzę nie od dziś.
2011-02-08, 20:00:26 stMichał napisał(a):Zapraszam wszystkich, nawet na niewielki odcinek, zawsze szybciej czas leci, jeśli mamy towarzyszy podróży.
Nie jest to mój pierwszy wyjazd więc wiem "z czym to się je", jednak ostatnio - po tych wszystkich podziałach - nie robiłem większych niż jednodniowych pętli.
2011-02-08, 22:14:32 cluzo napisał(a):Jeśli nic się większego nie pozmienia z rozkładem, a i mnie nie wyskoczy żadna sprawa, to pojawię się pewnie we Wloszczowiźnie, na samą końcówkę twojej trasy. Na więcej nie dam niestety rady (dzień robaczy), ale nawet jeśli wypadnie mi popołedniowa zmiana, to i tak zdążę na regiosa który jakoś po 19-stej chyba 15 jedzie z Kielc na Włoszczowę. Wracając wysiędę u siebie, na Herbach

2011-02-09, 12:50:34 stMichał napisał(a):cluzo fajnie jakby udało Ci się przyjechać i wreszcie spotkać, mam nadzieję, że wyjazd wypali
2011-03-02, 22:36:14 stMichał napisał(a):Niestety nie udało mi się uczestniczyć w "dziewiczym rejsie" Małopolskiego Okręgu PKP i chodź chłopakom nie udało się osiągnąć Łodzi Fabrycznej (podobnie jak Titanicowi Nowego Jorku

) podróż chyba mogą uznać za udaną, ale do rzeczy.
Planuje krótką podróż: Kraków - Katowice - Oświęcim - Kraków już w najbliższy piątek tj. 04.03, trasa może nie długa ale myślę, że ciekawa. W czasie tego wyjazdu pragnę zaliczyć zarówno linie 138 jak i 94.
Ruch na tej pierwszej został przywrócony wczoraj, czy na długo? Myślę, że warto spojrzeć na rozkład jazdy aby przekonać się, że jest on ułożony tylko i wyłącznie po to, żeby raczej prędzej niż później uwalić na nim ruch. Bardzo dziwne godziny odjazdu, brak jakiegokolwiek skomunikowania w Oświęcimiu czy fatalny stan torów z pewnością nie przysporzą podróżnych na tym odcinku. Dlatego może to być ostatnia szansa, żeby pociągiem pokonać tą linię.
Na 94 rozkład też nie wygląda zbyt ciekawie, coraz częściej słychać głosy, że również i ta linia jest do uwalenia dla ruchu pasażerskiego, ot taka sytuacja prezentuje się teraz w Małopolsce, warto tutaj wspomnieć, że już np między Żywcem a Suchą Beskidzką czy Stróżami a Jasłem nie pojedziemy - przypadłość przygranicznych linii nie będących "magistralami".
Poniżej załączam szczegółowy plan wyprawy:
Kraków Główny 11:56 3428
Kraków Łobzów 12:00 12:00
Kraków Mydlniki 12:04 12:04
Kraków Mydlniki Wap. 12:06 12:06
Kraków Business Park 12:09 12:09
Zabierzów 12:12 12:13
Rudawa 12:20 12:21
Krzeszowice 12:29 12:30
Wola Filipowska 12:37 12:37
Dulowa 12:43 12:43
Trzebinia 12:50 12:51
Balin 12:57 12:57
Jaworzno Ciężkowice 13:05 13:05
Jaworzno Szczakowa 13:11 13:11 3429
Mysłowice 13:35 13:36
Katowice Szop.Płd. 13:43 13:44
Katowice Zawodzie 13:47 13:47
Katowice 13:52
Katowice 14:22 43038
Katowice Zawodzie 14:25 14:26
Katowice Szop.Płd. 14:29 14:29
Mysłowice 14:37 14:37
Mysłowice Brzęczk. 14:40 14:41
Mysłowice Brzezinka 14:43 14:43
Mysłowice Kosztowy 14:47 14:48
Imielin 14:52 14:52
Chełm Śląski 15:00 15:01
Nowy Bieruń 15:09 15:09
Oświęcim 15:16
Oświęcim 15:35 33030
Dwory 15:48 15:48
Włosienica 15:56 15:56
Przeciszów 16:02 16:02
Zator 16:10 16:10
Spytkowice 16:17 16:17
Spytkowice Kępki 16:23 16:24
Ryczów 16:27 16:27
Półwieś 16:33 16:33
Brzeźnica 16:40 16:40
Jaśkowice 16:47 16:47
Wielkie Drogi 16:52 16:53
Zelczyna 16:57 16:58
Podbory Skawińskie 17:01 17:02
Skawina Zach. 17:06 17:06
Skawina 17:09 17:09
Kraków Sidzina 17:13 17:14
Kraków Swoszowice 17:18 17:18
Kraków Łagiewniki 17:22 17:23
Kraków Bonarka 17:25 17:25
Kraków Krzemionki 17:28 17:29
Kraków Płaszów 17:32 17:37
Kraków Zabłocie 17:41 17:41
Kraków Główny 17:45
Nie wiem czy uda mi się zdążyć na regio do Katowic (zajęcia kończę 11.45

), jeśli nie pojadę TLK 27100 do Mysłowic. Jeśli ktoś byłby chętny na wyjazd to zapraszam, myślę, że warto
2011-03-04, 11:30:45 Kloze napisał(a):Wczoraj wszystko stało pod znakiem zapytania. Dzisiaj jednak już wiem, że nie dam rady się wybrać. A szkoda, fajna trasa

2011-03-04, 14:29:01 cluzo napisał(a):Ja niestety dziś w pracy, ale gdyby co to na Herbach mogę się zjawić

Samych
zielonych życzę Koledze!
2011-03-04, 18:49:16 stMichał napisał(a):Właśnie wróciłem, podróż się udała, nawet zdążyłem na Regio z Krakowa. Każda z jednostek złapała parę minut opóźnienia ale przesiadki były tak ustalone, że zdążyłem ze wszystkim. Coś więcej o rzeczywistym stanie tych linii i kilka zdjęć postaram się wrzucić jutro.
Ps. Tym przejazdem udało mi się "zaliczyć" ostatnie nie przejechane przeze mnie kilometry Województwa Małopolskiego po których aktualnie kursują pociągi pasażerskie.
2011-03-04, 20:55:46 cluzo napisał(a):stmichal napisał(a):Tym przejazdem udało mi się "zaliczyć" ostatnie nie przejechane przeze mnie kilometry Województwa Małopolskiego po których aktualnie kursują pociągi pasażerskie.
Należą się więc Koledze gratulacje!
Szkoda, że Małopolska PKP-Jazda nie dała rady uczcić tego wydarzenia. Nie ma co panowie, chyba trzeba namawiać Michała na Powitanie Wiosny?

Tym czasem czekamy na fotki i kilka szczegółów z wycieczki.
2011-03-05, 13:20:19 stMichał napisał(a):Tak jak pisałem wczoraj ledwo ale udało mi się zdążyć na 3428/9, na szczęście bilet kupiłem dzień wcześniej bo do pociągu wsiadłem 11.54, co prawda odjechał jakieś 3 minuty po czasie ale i tak mogę mówić, że miałem sporo szczęścia. Zauważyłem, że przy peronie 2 stoi opóźniona jednostka do Oświęcimia przez Trzebinie, a że ostatnio często jeździ na tej linii EN77 którym nie miałem jeszcze okazji jechać postanowiłem sprawdzić co stoi przy peronie, jeśli byłby to ten skład pojechałbym nim do Trzebini albo przynajmniej do Krzeszowic. Jednak akurat na ten kurs zameldował się EN57 więc wróciłem do mojej starej jednostki- En71 008. Na początku zapełnienie nie najgorsze, jak na taką porę zajęte około 40% miejsc siedzących. Im dalej od Krakowa tym więcej ludzi wysiadało w sumie to dziwne skoro dwie minuty wcześniej odjechał ten skład do Oświęcimia. Myślę, że większość osób zdaje sobie sprawę jak wygląda stan tej linii zwłaszcza między Jaworzno Szczakową a Mysłowicami 10 kilometrów na takiej linii pociąg pokonuje w około 35 minut co jest nie do pomyślenia. Na linii Warszawa - Łódź podnosi się prędkość z 140 na 160 km/h natomiast w miejscu gdzie kursują pociągi międzynarodowe "mkniemy" nie przekraczając 30 km/h ogólnie dramat. Wiem, że teren Górnego Śląska jest trudny dla kolei z powodu szkód górniczych ale bez przesady. Za Mysłowicami jest już trochę lepiej, zarówno z prędkością jak i liczbą osób w jednostce. W Katowicach melduje się o równej 14 czyli +8. W Krakowie nie zdążyłem składowi nawet zrobić zdjęcie, w Katowicach mam więcej czasu więc przed podróżą do dość daleko położonych kas biletowych wykonuje zdjęcie:

Początkowo próbowałem kupić bilet w automacie, ale o takiej relacji jaka mnie interesowała jak również taryfie której używam nie było mowy więc nie jak podejrzewałem nie ominęła mnie wędrówka do kas PR. Początkowo Pani kasjerce trudno było wyjaśnić jaki bilet mnie interesuje, i nawet samodzielnie udało się jej sprzedać. Zawsze w takich chwilach przypomina mi się historia z Częstochowy Osobowej z zeszłego roku gdy kupowałem bilet relacji Częstochowa Osobowa przez Piotrków Trybunalski Koluszki Tomaszów Mazowiecki Drzewnice do Radomia. Żeby mi go sprzedać potrzebne było 5 kasjerek (chyba wszystkie będące wtedy na zmianie) ale w końcu po wielu trudach udało im się "wytłumaczyć" komputerowi czego on chce:). Wracając do Katowic w rozkładzie na dworcu wyraźnie widnieje iż pociąg do Oświęcimia odjeżdża z peronu 4, więc się tam udaje. Na jednym z torów podstawiał się właśnie TLK Katowice - Szczecin z EU07 173 na czele:

z kolei przy peronie 3 stoi EN75 002

Na dwie minuty przed odjazdem 43038 okazuje się, że podstawiony zostanie na peron 3. Wszyscy ludzie zaczęli niemal że biec na tamten peron, ja również się tam udaje na torach stoi już EN57 1724:

Zapełnienie o dziwo dość duże już w Katowicach, trudno o miejsca siedzące. Byłem pewien, że przed wjazdem na linie 138 sytuacja się wyklaruje. W Mysłowicach co prawda trochę osób wysiadło, ale wsiedli inni więc z frekwencją bez zmian. Po zjeździe na 138 okazało się, że przez większą część trasy skład nasz będzie jechał po torze przeciwnym do zasadniczego. Szlakowa przynajmniej na początku nie jest najgorsza około 50 - 60 km/h zmiana na plus jeśli chodzi o Kraków - Katowice. Na kolejnych mysłowickich stacjach raczej nikt nie wsiada, wysiadają za to po dwie 3 osoby. W Imielinie mamy już +5 ludzi w dalszym ciągu dość dużo. Szlakowa tutaj jest dużo gorsza przez większość czasu nie przekraczamy 30 km/h. W Chełmie Śląskim stoimy około 4 minut na stacji więc do Oświęcimia dojeżdżamy o 15.30 więc +11. Po drodze raczej nikt nie wsiada, mijamy stację na których głównie odbywa się ruch towarowy. Do samego Oświęcimia dojeżdża około 70 - 80 osób, część z nich spieszy się z przesiadką do innych składów, głównie w Kierunku Czechowic.

Takiego ruchu jak wczoraj w Oświęcimiu jeszcze nie widziałem, na przyjazd naszej jednostki czeka Regio zarówno do Wieliczki Rynek przez Trzebinie wspominany na początku EN71

jak również do Czechowic Dziedzic stojący przy peronie 1 (widoczny po prawej stronie EN81 którym zaraz udam się w dalszą podróż)

Przy peronie drugim stoi jeszcze EN57 który prawdopodobnie przyjechał z Wieliczki Rynek

Wsiadam do EN81 008 w środku praktycznie wszystkie miejsca siedzące są zajęte. Ruszamy z 5 minutowym opóźnieniem. Wjeżdżamy na linie 94 szlakowa ponownie nie zachwyca. Przystanki w początkowej części linii oddalone są od siebie więc zdarza się, że bez zatrzymania jedziemy około 15 minut. Na linii odbywa się głownie ruch osobowy, na żadnej z mijanych stacji nie widziałem ani jednego wagonu towarowego, tory dodatkowe wszędzie zarastają a same szyny pokrywa spora warstwa rdzy. Im dalej od Oświęcimia tym szlakowa lepsza. Kilka mijanych stacji zostało zdegradowanych tylko do przystanków osobowych np. Zator. Rozkład nie jest tutaj zbyt wyśrubowany więc do Spytkowic udaje nam się nadrobić opóźnienie. Sama stacja nie wygląda najlepiej. Najbardziej przykry widok mamy jednak przy wyjeździe. Na stacji 94 krzyżuje się z linią 103. Ta niegdyś tętniąca życiem linia została zamknięta i raczej nie ma dla niej ratunku. Jeszcze 12-15 lat temu jeździły po niej składy osobowe dziś za ostatnim rozjazdem stoi tarcza D1, dalej powykrzywiane słupy sieci trakcyjnej, samej sieci już dawno brak. Do Skawiny Zachodniej docieramy 4 minuty przed czasem musimy więc swoje odstać. Od Skawiny przybywa dużo osób frekwencja nie jest najgorsza. W Płaszowie szybka zmiana czoła i W Krakowie Głównym meldujemy się o czasie.
Takie małe podsumowanie:
Sytuacja Oświęcimia wygląda dość dramatycznie. Miasto w którym krzyżują się linie kolejowe w każdym kierunku sprawia bardzo dobre możliwości dla rozwoju kolei. Niestety z kolei rezygnuje coraz więcej osób z prostych powodów, pociągów jest coraz mniej, są coraz gorzej skomunikowane, prędkość szlakowa jest fatalna. Podpierając się rozkładami wyjazd z Oświęcimia do najbliższych węzłów kolejowych mamy tak:
Linią 138 do Katowic ze średnią prędkością 33 km/h
Linią 94 do Krakowa Płaszowa ze średnią prędkością 32 km/h
Linią 93 do Trzebini ze średnią prędkością 25 km/h
Linią 93 do Czechowic Dziedzic ze średnią prędkością 31 km/h
Nie trudno wyciągnąć wnioski, że przy takim stanie linii kolejowych dosłownie i w przenośni daleko nie zajedziemy. W XXI wieku Adolf Hitler z pewnością nie ulokowałby obozu koncentracyjnego w Oświęcimiu. Dramatycznie przedstawia się również sytuacja IC, wagony bez ważnej rewizji stoją już wszędzie w Krakowie na Dworcu Towarowym nie ma już praktycznie wolnych torów więc kilkanaście o ile nie kilkadziesiąt wagonów bez ważnej rewizji stoi na Mydlnikach. Z zewnątrz w większości wyglądają, że są w bardzo dobrym stanie, ale spokojnie postoją tam jeszcze z miesiąc dwa, stracą pewnie wszystkie okna i będą nadawały się tylko na złom. Jeśli sytuacja się nie poprawi to jeszcze rok góra dwa a przy peronach będą stały same lokomotywy nawet rozwinięcie TLK jako trzywagonowe linie kolejowe będzie dużym pochlebstwem dla spółki IC.
Zapomniałbym dołączam skan biletów:

2011-03-05, 18:43:43 Kloze napisał(a):Bardzo obszerna i ciekawa relacja. trzeba przyznać. Fotografie czysto kronikarskie niemal, jednak ładne. Szkoda, że nie fociłeś nic na trasie, szczególnie, że większość czasu spędzałeś w szrotach.
2011-03-10, 08:31:31 Ptaku napisał(a):Fajna wycieczka. Szkoda, że nie dałem rady podskoczyć do Katowic i się karnąć jakieś kilka kilometrów. No ale co się odwlecze to .... A może powitanie wiosny razem z nami co? Tak jak zaproponował Cluzo

2011-03-10, 12:57:24 stMichał napisał(a):No szkoda, że się nie udało. Co do wiosennego wyjazdu napisałem w odpowiednim temacie, widocznie przeoczyłeś mój post:)
2011-03-15, 16:08:31 stMichał napisał(a):Witam, dziś krótko, planuję krótką podróż, szczegóły poniżej:
Kraków Główny 09:05 3426
Kraków Łobzów 09:10 09:10
Kraków Mydlniki 09:14 09:14
Kraków Mydlniki Wap. 09:17 09:17
Kraków Business Park 09:20 09:20
Zabierzów 09:23 09:23
Rudawa 09:31 09:31
Krzeszowice 09:40 09:40
Wola Filipowska 09:47 09:47
Dulowa 09:54 09:54
Trzebinia 10:00 10:01
Balin 10:07 10:07
Jaworzno Ciężkowice 10:16 10:16
Jaworzno Szczakowa 10:21 10:22 3427
Mysłowice 10:46 10:46
Katowice Szop.Płd. 10:54 10:54
Katowice Zawodzie 10:57 10:57
Katowice 11:02
Katowice 11:42 46939
Katowice Załęże 11:45 11:46
Chorzów Batory 11:50 11:51
Chorzów Miasto 11:56 11:56
Chorzów Stary 12:03 12:04
Bytom 12:11 12:11
Bytom Karb 12:15 12:16
Bytom Płn. 12:22 12:22
Radzionków Rojca 12:26 12:26
Radzionków 12:29 12:30
Nakło Śląskie 12:34 12:34
Tarnowskie Góry 12:39
Tarnowskie Góry 12:59 47131
Miasteczko Śląskie 13:05 13:06
Kalety 13:13 13:14
Strzebiń 13:24 13:25
Boronów 13:32 13:33
Herby Nowe 13:42 13:42
Kuleje 13:52 13:53
Panki 13:59 14:00
Krzepice 14:07 14:08
Jaworzno k. Wielunia 14:14 14:15
Janinów 14:19 14:20
Dzietrzniki 14:26 14:27
Pątnów Wieluński 14:33 14:34
Wieluń 14:41 14:42
Wieluń Dąbrowa 14:45 14:46
Biała 14:53 14:53
Czastary 14:58 14:58
Pieczyska 15:04 15:05
Wieruszów Miasto 15:08 15:09
Wieruszów 15:11 15:12
Świba 15:15 15:15
Kępno 15:22
Kępno 15:52
Kluczbork 16:25 16:26
Olesno Śląskie 16:44 16:45
Lubliniec 17:21 17:21
Gliwice 18:19 18:19
Zabrze 18:30 18:30
Katowice 18:52 18:55
Mysłowice 19:08 19:08
Jaworzno Szczakowa 19:33 19:33 IR 83121
Trzebinia 19:52 19:53
Krzeszowice 20:13 20:14
Kraków Główny 20:47
Na czarno regio, niebieskim kolorem zaznaczyłem IR. Data jeszcze nieznana, jak tylko uda mi się wygospodarować jakiś dzień to pojadę. Zależy mi na przejechaniu linii 181 Herby Nowe- Oleśnica. Ponadto nigdy jeszcze nie byłem w Tarnowskich Górach a chętnie zobaczę jak ta stacja w rzeczywistości się prezentuje.
Przeglądając rozkład jazdy ciężko nie ulec wrażeniu, że dni 181 są policzone. Obecnie pozostała jedna para pociągów na dzień kursująca stale po tej linii. Chciałbym się mylić, ale wątpię, że zmiany w Śląskich Przewozach Regionalnych przyniosą więcej pożytku niż strat zwłaszcza na tak niszowych liniach. Jeśli ktoś pisałby się na ten wyjazd to zapraszam, myślę że dogadalibyśmy się co do daty wyjazdu.
Pozdrawiam
2011-03-16, 17:50:27 Ptaku napisał(a):Co do zmian na Śląsku to do końca jeszcze nic nie zapadło. W piątek będzie wiadomo więcej bo Marszałek spotyka się z PR-ami i podpisują półroczną umowę. Od Września wchodzą na Śląsk Koleje Śląskie. Na początek będą obsługiwały relację Gliwice - Katowice - Zawiercie - Częstochowa.
Z tego co już się dowiedziałem na Śląsku ma byś szybki pociąg Sosnowiec Gł - Katowice - Bytom - Tarnowskie Góry - Wieluń. Ma być obsługiwana EN77.
2011-03-16, 22:59:52 stMichał napisał(a):sorry, że tak późno, ale na 99% jadę jutro tj 17.03 jeśli ktoś byłby chętny to zapraszam, wiem że bardzo późno podaję termin ale do samego końca nie wiedziałem czy uda mi się pojechać
2011-03-17, 21:58:59 stMichał napisał(a):Właśnie wróciłem z podróży, wszystko przebiegło bez większych problemów, bardziej szczegółową "relacje" zdam jutro albo w sobotę. Pozdrawiam
2011-04-07, 12:00:21 stMichał napisał(a):W skrócie opiszę moją podróż z przed prawie miesiąca, wiem, że relacja miała być sporo wcześniej ale jakoś nie mogłem się do tego zabrać. Decyzję o wyjeździe podjąłem dzień wcześniej o 22, ot moja specyficzna uczelnia, zawsze o wszystkim studenta informują jako ostatniego. Udało mi się przewidzieć, że nie będzie jednych zajęć, dwa kolejne zostają odwołane, a na innych nic się nie dzieję, że raz się nie pojawię. Przed 9 byłem na peronie, kupiłem jakieś paliwo i bilety i na peron 3 gdzie zaraz podstawili EN57 882 3426/7 do Katowic

Podróż do Katowic była typowa czyli nudna, 78 km w dwie godziny to woła o pomstę do nieba, dzięki Bogu w ostatniej PKP Jeździe udało się uniknąć tego odcinka. Do Katowic przyjechaliśmy o czasie, stolica Górnego Śląska powitała mnie deszczem

Na stacji spory ruch zaraz po moim przyjeździe do Katowic zameldował się jadący planowo TLK do Zamościa, chwile potem Regio z Sosnowca a następnie z Kozłowa


Regio do Kluczborka na EN57 2068 podstawiono parę minut wcześniej.

Mimo wczesnej pory zapełnienie było bardzo duże, praktycznie wszystkie miejsca siedzące były zajęte. Przed Bytomiem staliśmy 5 minut którego nie udało się nadrobić do samych Tarnowskich Gór.

Przy drugiej krawędzi peronu stał już Regio do Kępna. Sama stacja Tarnowskie Góry zrobiła na mnie duże wrażenie, ogromne grupy, w samej lokomotywowni można by spędzić kilka godzin na fotografowaniu.

Sama linia ma dość wysoką szlakową aż dziwne, że tak mało składów nią jeździ. Zapełnienie pociągu góra 10%. Podróż i tutaj odbywa się bez większych przeszkód, denerwuje tylko kapryśna pogoda. Do Kępna docieramy o czasie.

Piękny duży dworzec jednak praktycznie cały zamknięty dla podróżnych, działa tylko jedna kasa, do innych pomieszczeń nie ma wstępu. W mieście mam 30 min do powrotnego pociągu więc trochę chodzę po stacji mimo padającego deszczu. Wracam IR 83120 z ET22 051 na czele. Pociąg składa się ze zdeklasowanej 1, 2, 2, oraz piętrusa. Oczywiście zajmuje miejsce w pierwszym wagonie.

I tutaj obyło się bez przeszkód w Krakowie dojeżdżamy o czasie.

Więcej zdjęć wrzucę za jakiś czas, bo teraz muszę lecieć na uczelnie.
2011-04-10, 10:54:42 stMichał napisał(a):Witam!
Niestety z tego dwudniowego wyjazdu podanego na pierwszej stronie nic nie wyjdzie, nie uda mi się wygospodarować tych dwóch dni wolnych na mojej uczelni. Postanowiłem za to rozbić te odcinki na kilka wyjazdów. Część z nich udało mi się zresztą zaliczyć na "Powitaniu Wiosny". Zatem przed Świętami zaplanowałem jednodniowy wyjazd, konkretnie 21.04 (Wielki Czwartek). Plan podróży jest następujący:
Kraków Główny 05:10 3422
Kraków Łobzów 05:14 05:14
Kraków Mydlniki 05:19 05:19
Kraków Mydlniki Wap. 05:21 05:21
Kraków Business Park 05:24 05:24
Zabierzów 05:28 05:28
Rudawa 05:36 05:36
Krzeszowice 05:45 05:46
Wola Filipowska 05:53 05:53
Dulowa 06:00 06:00
Trzebinia 06:06 06:07
Balin 06:13 06:13
Jaworzno Ciężkowice 06:21 06:21
Jaworzno Szczakowa 06:27 06:28 3423
Mysłowice 06:52 06:53
Katowice Szop.Płd. 07:01 07:01
Katowice Zawodzie 07:04 07:05
Katowice 07:10
Katowice 07:26 IR 45520
Sosnowiec Główny 07:36 07:37
Będzin Miasto 07:41 07:42
Dąbrowa Górnicza 07:46 07:46
Zawiercie 08:03 08:04
Myszków 08:12 08:13
Poraj 08:22 08:22
Częstochowa Osobowa 08:37 08:40
Chorzew Siemkowice 10:06 10:07 IR 45521
Rusiec Łódzki 10:19 10:19
Chociw Łaski 10:29 10:30
Kozuby 10:42 10:42
Zduńska Wola Karsz. 10:55 10:55
Zduńska Wola 11:07 11:16
Szadek 11:25 11:26
Otok 11:35 11:35
Poddębice 11:49 11:49
Kłudna 11:56 11:57
Dąbie n. Nerem 12:08 12:08
Ponętów 12:17 12:18
Babiak 12:35 12:35
Piotrków Kujawski 12:58 12:59
Chełmce 13:09 13:10
Inowrocław Rąbinek 13:27 13:28 IR 45520
Inowrocław 13:41
Inowrocław 14:40 3027
Więcławice 14:47 14:47
Wierzchosławice 14:53 14:54
Gniewkowo 15:00 15:00
Suchatówka 15:05 15:05
Toruń Kluczyki 15:16 15:17
Toruń Główny 15:24
Toruń Główny 15:43
Toruń Czerniewice 15:49 15:50
Brzoza Toruńska 15:52 15:52
Otłoczyn 15:57 15:57
Aleksandrów Kujawski 16:01 16:02
Turzno Kujawskie 16:09 16:09
Nieszawa Waganiec 16:15 16:15
Lubanie 16:21 16:22
Włocławek Brzezie 16:27 16:27
Włocławek Zazamcze 16:32 16:33
Włocławek 16:36 16:37
Warząchewka 16:43 16:43
Gołaszewo Kujawskie 16:47 16:48
Czerniewice 16:52 16:52
Wiktorowo 16:57 16:57
Kaliska Kujawskie 17:03 17:03
Rutkowice 17:08 17:09
Ostrowy 17:16 17:16
Kutno 17:28
Kutno 17:43
Łęczyca 18:08 18:09
Zgierz 18:43 18:43
Łódź Żabieniec 18:56 18:57
Łódź Kaliska 19:03 19:06
Łódź Widzew 19:27 19:28
Tomaszów Mazowiecki 20:01 20:02
Dęba Opoczyńska 20:26 20:26
Włoszczowa Płn. 21:17 21:17
Kozłów 21:53 21:53
Miechów 22:06 22:06
Kraków Główny 22:44
Zapraszam wszystkich chętnych, wiem jednak że jest to środek tygodnia. Z tego co mi wiadomo, szkoły już w czwartek są zamknięte więc może jednak ktoś się skusi. Loooooker jeśli dobrze pamiętam to mówiłeś, że przejechałbyś się węglówką, mógłbyś dosiąść się w Częstochowie Osobowej - przyjechałbyś TLK54200 do Bielska Białej. Oczywiście o ile masz czas i ochotę na wyjazd. Z mojej strony podróż jest pewna w 90%.
Pozdrawiam
2011-04-13, 21:17:17 Loooooker napisał(a):Rozkład fajny, węglówka też mnie kusi, bo ostatni raz jechałem tamtędy w 2007.
Tylko ciężko u mnie z czasem i funduszem.
Ale myślę, ze przy dobrych wiatrach do Inowrocławia mógłbym podskoczyc i przejechać się do Torunia Głownego.
Wszystko zależy od czasu i pieniędzy. Nie chce nic obiecywać, ale postaram się dołączyc na ten kawałek.