Garść informacji na temat miejsc, w których będą przesiadki. Na Prahę będzie czas później - jak ustalimy co, kto i w jakim czasie będzie/-my zwiedzać. Już zrobiłem schemat komunikacji szynowej.
Jak to będzie ze "zwiedzaniem" podczas dłuższych przesiadek i jeszcze wcześnie rano - zobaczymy. Poniżej wszystkie miasta lub/i stacje w planie jazdy:
BohuminMiasto na Odrą i Olzą. Będzie okazja zobaczyć chyba największe w nocy manewry z wagonami osobowymi. No i budynek dworca, zwłaszcza że jizdenky będzie trzeba kupić. W dzień
tak wyglądaOtrokoviceMiasto w kraju i powiecie Zlinskim, nad Morawą. Będziemy rozkładowo poniżej godziny, więc zwiedzimy tylko dworzec i okolicę. Przed budynkiem dworca jest pętla dla międzymiastowych trolejbusów Zlin-Otrokovice [rzadkość nawet w Czechach, gdzie taki transport ma 14 miast] Otrokovice mają własną zajezdnię [vozovna] a koło dworca jest są linie: 1,2,6. Może ktoś będzie robić fotki, czasem trafić się może
takie cudoNie udało się znaleźć foto budynku "Hlavni Nadrazi" jedynie klimatyczny
przystanek w dosłownym znaczeniu.
PrahaBędzie później opis pod nasze możliwości zwiedzania. Nasz jedyny punkt przesiadkowy -
Hlavni Nadrazi.
TaborMiasto powiatowe w Kraju Południowoczeskim, w dolinie rzeki Lužnice i na okolicznych wzgórzach. Obok listy zabytków jest również wzmianka o pierwszej elektrycznej kolei na ziemiach czeskich [sezonowa trasa turystyczna zabytkowym składem]
Z powodu krótkich przesiadek do i z Bechyne nie będzie czasu na zwiedzanie choćby dworca.
Fotka stacjiBechyněMiasteczko pośród wzgórz w Kraju Południowoczeskim. Największa z atrakcji to most kolejowo-drogowy zwany
Bechynska TęczaRažiceNieduża wieś w Kraju Południowoczeskim, powiat Pisek. Rangę miejsca podnosi węzeł kolejowy. Nawet jest
foto dworcaPilznoStolica Kraju Pilzneńskiego, leży w miejscu, gdzie kilka potoków łączy się w Berounkę.
11 minut na przesiadkę, więc może uda się zrobić więcej fotek.
Front dworcaPrerovMiasto nad Beczwą w Kraju Ołomunieckim. Stacja na linii Česka Trebova-Bohumin i jeden z większych węzłów kolejowych. Nie wszystkie pociągi w relacji Praha<->Ostrava jeżdżą tamtędy przez konieczność zmiany czoła. Szybkie pociągi jadą po łącznicy na północ od stacji. Na wykopaliskach w pobliżu Prerova udało się znaleźć dobrze zachowane szczątki mamutów, jest
pomnik mamuta. Szykuje się ponad 1,5-h przesiadka i raczej będziemy dosypiać.
Zabreh na MoraveMiasto nad Sazawą, w Kraju Ołomunieckim. Kolejna z dłuższych przesiadek - prawie 2 godziny. Z ciekawszych widoków poza stacją jest
zamekJesenikUzdrowisko w Kraju Ołomunieckim, na pograniczu Gór Złotych i Jesioników [Sudety Wschodnie] Ładne widoki - na przykład
panorama JesenikaKrnovMiasto w Kraju Morawsko-Śląskim, nad Opawą i przy samej granicy z Polską. Krótki czas na przesiadkę, stacja
wygląda takOstravaNad Odrą, Opawą i Ostrawicą. Stolica Kraju Morawsko-Śląskiego i trzecie pod względem ludności miasto w Czechach.
Nie będzie czasu do zwiedzania - jednak przyjechać warto choćby na
tramwaje i
trolejbusy. Przesiadka na dworcu
Ostrava-SvinovČeský TěšínMiasto w Kraju Morawsko-Śląskim,nad Olzą. Kiedyś był częścią jednego miasta Cieszyn.
Stacja powstała po zbudowaniu Kolei Koszycko-Bogumińskiej. Dworzec jest piękny, co widać
na obrazku. Również zadbany, otwarty i bardzo ruchliwy. Zwiedzanie ograniczy się chyba do przejścia na polską stronę bo koleją niedasie, niestety.