MOJA_FOTO-RELACJA
Z_POWITANIA_WIOSNY
B E R L I N__5-7.04.13
Swoją jazdę rozpoczynam w Lublinie. Wyruszam w piątek wieczorem w kierunku Dęblina, gdzie dołączam do PeKipy.
Jadę zmodernizowaną jednostką w barwach województwa lubelskiego.

W sobotę o poranku docieramy z PeKiPą w okolice granicy polsko-niemieckiej.
Z Krzyża do Kostrzyna nad Odrę przyjeżdżamy szynobusem w barwach województwa lubuskiego.

Niemiecki szynobus BR 643 (VT 737) prywatnego przewoźnika NEB.
Jedziemy z Kostrzyna do Berlina Lichtenberg.

Na stacji Berlin Lichtenberg.

Przyjeżdżamy S-Bahnem na stację Warschauer Strasse, skąd idziemy na początkową stację metra - linii U1.

Jedziemy metrem z Warschauer Strasse przez most Oberbaumbrücke na Szprewie.

Oberbaumbrücke - najpiękniejszy most w Berlinie.

W drodze powrotnej fotografujemy składy metra na moście.

Wieża telewizyjna na Alexanderplatz widziana z mostu.

PeKiPa przy zachowanym fragmencie muru berlińskiego - "East Side Gallery"

Na Warschauer Strasse mijamy zabytkową nastawnię przy linii metra,
a w okolicach stacji S-Bahnu starą manewrówkę BR 346 prywatnego przewoźnika WFL.

Na Alexanderplatz podchodzimy pod słynną wieżę telewizyjną (Fernsehturm).

Przesiadamy się na byłej stacji granicznej między wschodem a zachodem - Friedrichstrasse
i jedziemy pod Bramę Brandenburską, gdzie można zrobić sobie zdjęcie z Niemcami przebranymi za aliantów.

Niemiecki parlament - Reichstag i pomnik Holocaustu.

Nowoczesna architektura na Potsdamer Platz - Sony Center i Bahn Tower (centrala Deutsche Bahn)

,
Z PeKiPą zjeżdżamy na stację S-Bahnu - Potsdamer Platz.

Przyjeżdżamy na stację Anhalter Bahnhof. Znajdował się tu niegdyś Dworzec Anhaltyński z czołową halą peronową,
zniszczony w czasie wojny. Po budynku pozostał jedynie, jako pomnik, fragment ściany frontowej.

Idąc w kierunku Muzeum Techniki mijamy Tempodrom (halę widowiskową)
oraz estakadę metra (linia U1).


Zatrzymujemy się by zrobić kilka fotek składom metra, jadącym po estakadzie.

Docieramy do budynku Niemieckiego Muzeum Techniki.
Nas oczywiście najbardziej interesuje wspaniała wystawa dotycząca kolejnictwa...

Wagonik i tory z węgierskiej kopalni złota (XVI w.) - oryginał.

Maszyna parowa Borsig (1859 r.) - oryginał.

Tabliczka na kotle i palenisko niemieckiego parowozu pośpiesznego "Beuth" z 1842 r. - replika z 1912 r.

Austriacki parowóz towarowy nr 680 (1860 r.) - oryginał.

Pruski tendrzak T0 (1883 r.) - oryginał.

Wnętrze przedziału 2 klasy w wagonie z lat 1847-1860 - rekonstrukcja z 1985 r.

Pierwsza lokomotywa elektryczna - Siemens (1879 r.) - replika z 1981 r.

Szklane przejście między częściami pierwszej hali wachlarzowej (tory 14-16).

Model wagonu boczniaka oraz tablica kierunkowa na jednym z modeli (trasa Berlin-Aleksandrów Kujawski)

Pruski parowóz tendrzak T9.3 (1903 r.), przejęty po I wojnie światowej przez PKP (seria TKi3) - oryginał.

Podwozie tendrzaka TKi3-112 - widok z kanału.

Pruskie wagony pasażerskie oraz herb Zarządu Pruskiej Kolei Królewskiej (KPEV) na jednym z wagonów.

Wnętrze i herb na ścianie bocznej wagonu salonowego nr 1 (1904 r.) ze składu pociągu-pałacu cesarza Wilhelma II.

Pruski parowóz pośpieszny S 10 z odsłoniętym wnętrzem kotła (1911 r.), w oznaczeniach Niemieckich Kolei Rzeszy (BR 17 008) - oryginał.

Górska lokomotywa elektryczna nr 391 szwajcarskiej Kolei Retyckiej (1913 r,) - oryginał.

Pruska towarowa lokomotywa elektryczna E71 28 "Halle 528" (1922 r.) - oryginał.

Kabina maszynisty z wagonu berlińskiego S-Bahnu wraz z budką peronowego (1928 r.) - oryginał.

Mała lokomotywa spalinowa Kö-4642 (1934 r,) - oryginał, odbudowana w 1985 r.

Parowóz towarowy BR 50 001 (1939 r.) - oryginał.

Parowóz pospieszny BR 01 1082 (1939 r.) pierwotnie z aerodynamiczną otuliną, przebudowany w 1956 r. - oryginał.

Wojenny parowóz BR 52 4966-9 (1942 r.) - oryginał.

Elektryczna lokomotywa przemysłowa EL4 (1950 r.) tzw, "krokodyl" - oryginał.

Pośpieszny wagon pasażerski 3 klasy z przedziałem restauracyjnym kolei DB (1953 r.) - oryginał.

Wagon motorowy VT 95 9465 kolei DB (1954 r.) - oryginał.

Zachodnioniemiecka lokomotywa spalinowa V 200 018 (1957 r,) - oryginał i model.

Fragment wnętrza lokomotywy V 200, sfotografowany przez okienko wentylacyjne.

NRD-owski odpowiednik serii V 200 - lokomotywa spalinowa BR 118 075-1 (V 180 077) z 1965 r. - oryginał.

Pośpieszna lokomotywa spalinowa DE 2500 (BR 202 003) z 1971 r. - oryginał.
Dostosowana w 1982 r. do prędkości maksymalnej 250 km/h, służyła jako pierwowzór dla skonstruowania prototypowej lokomotywy pociągu ICE.

Epoki...

Makiety Dworca Anhaltyńskiego oraz mostu w Tczewie.

Wychodzimy na zewnątrz hal wachlarzowych.

Oglądamy stalową wieżę wodną typu "Klönne" i dwie obrotnice.

"Odszlamianie w budynku parowozowni zabronione!"

Spotkanie z Hermannem - szefem KolejWizji.

Razem z Hermannem ruszamy na przejażdżkę berlińską koleją miejską. Zaczynamy od stacji metra Gleisdreieck.

Po drodze robimy zakupy na Nollendorfplatz.

Docieramy na zachodnią część miasta, w pobliże berlińskich targów (Messe-Berlin) i wieży radiowej (Funkturm).
Stąd wyruszamy na godzinną jazdę S-Bahnem po Ringu.

Przygodę z S-Bahnem kończymy na dworcu głównym (Berlin Hauptbahnhof)

Przy sąsiednim peronie stoi skład ICE.

Wielka reklama zachęca do odwiedzenia Polski ("POLSKA - DAJ SIĘ OCZAROWAĆ").

Zwiedzamy Hauptbahnhof, Hermann opowiada różne ciekawostki na temat Berlina i tutejszych dworców.

Szkło i stal.

Na koniec naszej wizyty w Berlinie jedziemy pociągiem prywatnego przewoźnika ODEG na stację Südkreuz,
by w kolejarsko-agenckich przebraniach wsiąść do pociągu RE w kierunku Angermünde...
... i na trasie Südkreuz-Hauptbahnhof nakręcić sceny do kolejnego odcinka KolejWizji!

W Angermünde przesiadamy się na DB Regio do Szczecina Głównego.

Na niemiecko-polskim pograniczu pojawia się słońce - czy to już wiosna?

O zmroku docieramy do Szczecina Głównego. Przed dworcem wita nas pomnik kolejarza.

Nastawnia bramowa KK A w Kędzierzynie-Koźlu w niedzielny poranek.

Platforma "n" na dworcu w Gliwicach.

Czekając na opóźnionego "Bolka", część PeKiPy jadąca w kierunku Kielc i Lublina zwiedza wyremontowany dworzec w Katowicach.

Do Lublina REGIOekspres "Bolko" przyprowadzają dwie "czekoladki".
ENDE 