Jazda stmichala

Informujcie o waszych kolejowych wyprawach: wyjazdach na "podróżniku", lub "turystycznym", kolejowych kółeczkach czy zlotach MK

Jazda stmichala

Postprzez admin » 20 Sie 2011, 12:48

//posty przywrócone z pierwszego/uszkodzonego forum PKP-Jazdy

2011-02-07, 21:59:04 stMichał napisał(a):Witam!

W tym roku planuję kilka kółeczek, część jest jedno dniowa - o nich kiedy indziej, planuje też wyjazd dwudniowy w dniach 28-29.04 o ile nic się w moich planach nie zmieni. Jeśli ktoś chce podłączyć się w części lub w całej trasie przejazdu to zapraszam, oto szczegółowy plan wycieczki:

Kraków Główny 05:10 3422
Kraków Łobzów 05:14 05:14
Kraków Mydlniki 05:19 05:19
Kraków Mydlniki Wap. 05:21 05:21
Kraków Business Park 05:24 05:24
Zabierzów 05:28 05:28
Rudawa 05:36 05:36
Krzeszowice 05:45 05:46
Wola Filipowska 05:53 05:53
Dulowa 06:00 06:00
Trzebinia 06:06 06:07
Balin 06:13 06:13
Jaworzno Ciężkowice 06:21 06:21
Jaworzno Szczakowa 06:27 06:28 3423
Mysłowice 06:52 06:53
Katowice Szop.Płd. 07:01 07:01
Katowice Zawodzie 07:04 07:05
Katowice 07:10

Katowice 07:26 IR 45520
Sosnowiec Główny 07:36 07:37
Będzin Miasto 07:41 07:42
Dąbrowa Górnicza 07:46 07:46
Zawiercie 08:03 08:04
Myszków 08:12 08:13
Poraj 08:22 08:22
Częstochowa Osobowa 08:37 08:40
Chorzew Siemkowice 10:06 10:07 IR 45521
Rusiec Łódzki 10:17 10:18
Chociw Łaski 10:28 10:29
Kozuby 10:42 10:42
Zduńska Wola Karsz. 10:55 10:55
Zduńska Wola 11:07 11:16
Szadek 11:25 11:26
Poddębice 11:48 11:49
Dąbie n. Nerem 12:07 12:07
Ponętów 12:16 12:17
Babiak 12:34 12:34
Piotrków Kujawski 12:56 12:56
Inowrocław Rąbinek 13:26 13:26 IR 45520
Inowrocław 13:40


Inowrocław 14:40 3027
Więcławice 14:47 14:47
Wierzchosławice 14:53 14:54
Gniewkowo 15:00 15:00
Suchatówka 15:05 15:05
Toruń Kluczyki 15:16 15:17
Toruń Główny 15:24

Toruń Główny 15:35 30135
Toruń Miasto 15:39 15:40
Toruń Wschodni 15:43 15:43
Papowo Toruńskie 15:48 15:49
Turzno 15:53 15:53
Kamionki Jezioro 15:57 15:57
Rychnowo Wielkie 16:00 16:00
Kowalewo Pomorskie 16:05 16:06
Zieleń 16:11 16:11
Wąbrzeźno 16:18 16:18
Książki 16:25 16:26
Jabłonowo Pomorskie 16:33 16:34
Ostrowite k. Jabłon. 16:40 16:40
Lipinki 16:44 16:45
Biskupiec Pomorski 16:49 16:50
Jamielnik 16:56 16:57
Iława Główna 17:04 17:05
Rudzienice Suskie 17:12 17:12
Pikus 17:17 17:17
Samborowo 17:22 17:22
Ostróda 17:29 17:30
Lubajny 17:34 17:34
Stare Jabłonki 17:38 17:39
Biesal 17:45 17:45
Unieszewo 17:50 17:51
Naterki 17:55 17:56
Olsztyn Zach. 18:01 18:02
Olsztyn Główny 18:06

Olsztyn Główny 18:44 97143
Olsztyn Zach. 18:47 18:47
Gutkowo 18:53 18:53
Jonkowo 19:00 19:00
Gotki 19:03 19:03
Wołowno 19:07 19:07
Gamerki Wielkie 19:12 19:13
Kozia Góra 19:17 19:18
Żabi Róg 19:23 19:24
Morąg Kolonia 19:29 19:30
Morąg 19:32 19:33
Dobrocin 19:38 19:39
Małdyty 19:45 19:46
Zielonka Pasłęcka 19:52 19:53
Nowa Wieś Cierpkie 19:59 20:00
Pasłęk 20:04 20:05
Bogaczewo 20:13 20:13 97142
Komorowo Żuławskie 20:17 20:17
Elbląg 20:24

Elbląg 21:10 91228
Gronowo Elbląskie 21:19 21:20
Fiszewo 21:23 21:23
Stare Pole 21:27 21:27
Królewo Malborskie 21:32 21:32
Malbork 21:38

Malbork 21:46
Szymankowo 21:54 21:55
Tczew 22:04

Tczew 22:47
Laskowice Pomorskie 23:53 23:53
Bydgoszcz Główna 00:33 00:36
Inowrocław 01:23 01:24
Mogilno 01:50 01:50
Gniezno 02:14 02:15
Poznań Główny 03:00


Poznań Główny 05:14
Poznań Górczyn 05:19 05:20
Poznań Junikowo 05:23 05:24
Palędzie 05:28 05:28
Dopiewo 05:32 05:33
Otusz 05:37 05:37
Buk 05:41 05:41
Wojnowice Wlkp. 05:45 05:45
Opalenica 05:49 05:49
Porażyn 05:55 05:55
Sątopy 05:59 06:00
Nowy Tomyśl 06:04 06:04
Jastrzębsko 06:08 06:08
Chrośnica 06:12 06:12
Zbąszyń 06:17 06:18
Zbąszynek 06:24

Zbąszynek 06:53 70323
Szczaniec 07:01 07:02
Kupienino 07:06 07:07
Świebodzin 07:11 07:12
Wilkowo Świebodz. 07:16 07:16
Mostki 07:21 07:21
Toporów 07:28 07:29
Drzewce 07:34 07:34
Torzym 07:41 07:41
Boczów 07:47 07:47
Rzepin 07:55

Rzepin 08:06
Jerzmanice Lubuskie 08:14 08:14
Gądków Wielki 08:22 08:22
Pliszka 08:27 08:27
Budachów 08:33 08:33
Bytnica 08:37 08:38
Radnica 08:53 08:53
Będów 08:59 08:59
Nietkowice 09:05 09:05
Czerwieńsk 09:16 09:16
Przylep 09:25 09:26
Zielona Góra 09:38

Zielona Góra 09:45 7640
Stary Kisielin 09:55 09:56
Niedoradz 10:11 10:12
Nowa Sól 10:25 10:26
Bytom Odrzański 10:45 10:46
Czerna 10:53 10:54
Brzeg Głogowski 10:59 11:00
Głogów 11:18 11:19
Krzepów 11:27 11:27
Grębocice 11:35 11:35
Rudna Gwizdanów 11:49 11:50
Rudna Miasto 11:53 11:53
Chełmek Wołowski 12:00 12:00
Ścinawa 12:05 12:06
Małowice Wołowskie 12:11 12:11
Orzeszków 12:14 12:15
Wołów 12:23 12:24
Łososiowice 12:28 12:29
Brzeg Dolny 12:35 12:35
Księginice 12:42 12:43
Czerna Mała 12:46 12:46
Brzezinka Średzka 12:49 12:49
Wrocław Pracze 12:55 12:55
Wrocław Kuźniki 13:00 13:00
Wrocław Muchobór 13:04 13:04
Wrocław Główny 13:12


Wrocław Główny 15:52 IR 62121
Wrocław Mikołajów 15:57 15:57 IR 62120
Wrocław Nadodrze 16:05 16:06
Wrocław Sołtysowice 16:11 16:12
Wrocław Psie Pole 16:15 16:15
Oleśnica 16:38 16:39
Bierutów 16:56 16:56
Namysłów 17:08 17:09
Wołczyn 17:30 17:31
Kluczbork 17:43 17:44
Olesno Śląskie 18:05 18:06
Lubliniec 18:42 18:43
Częstochowa Stradom 19:18 19:19
Koniecpol 20:23 20:23
Żelisławice 20:32 20:32
Włoszczowa 20:41 20:42
Bukowa 20:54 20:54
Kielce Herbskie 21:19 21:20
Kielce 21:24


Na czerwono zaznaczyłem IR, niebiesko TLK a czarny kolor to regio.Dlaczego w tych dniach? Bardzo zależy mi na połączeniu tych dwóch IR bursztyn i Łysica, a tylko wtedy jeżdżą dzień po dniu. Napiszcie co sądzicie o tym rozkładzie, czy jest możliwy do zrealizowania, co można w nim zmienić itd.
Jeszcze raz zapraszam i pozdrawiam: stmichal


2011-02-07, 22:17:08 Loooooker napisał(a):Rozkład w porządku.
Ale myslę, że tyle czasu nie wytrzyma.
Niestety poprawki mogą wprowadzic nawet w dzień Twojego wyjazdu.
Oczywiście życzę Ci jak nalepiej. Ale...
11 minut w Rzepine jest ryzykowne. Znając powszechne: "Za opóznienie przepraszamy, jednoczescnie infotrmujemy, że opóznienie może ulec zmianie"
Ale bez emocji nie ma zabawy ;D
No i długa nocna przesiadka w Poznaniu... Tym nocnym TLK podciągnął bym do Leszna i dalej np. na Głogów, albo do samego Wrocławia i dalej kombinował, ale to tylko moja sugestia.

Wiec życzę samych zielonych na szlaku i pożądnych dyzurnych ruchu.


2011-02-07, 22:46:22 Ptaku napisał(a):Ogólnie rozkład spoko.
Jeśli tylko tak jak Wojtas napisał nie wprowadzą zmian to powinieneś to spokojnie objechać.
Ciekawe jak zachowuje się IR 45520/1 na węglówce. Czy się wyrabia w czasie, ale masz zapasu godzinkę także luz.
Toruń nie ma skomunikowania ale w razie co mała zmiana trasy jakbyś nie zdążył to jedziesz IR 15111 16:48 nawet możesz jechać do Gdyni i zajmiesz sobie miejsce w TLK. Współczucia samemu w Poznaniu te 2 godz no chyba, że ktoś będzie z Tobą. W grupie zawsze szybciej czas leci. Rzepin i Zielona Góra są skomunikowane także spoko. Jak co to mogę Ci zapodać nr tel do dyżurnego ruchu w Rzepinie.
Ja nie wiem czy się wybiorę, bo to dni robocze a w sobotę do Chabówki jedziemy, na Majówka Chabówka.


2011-02-08, 00:02:15 stMichał napisał(a):Oczywiście, że liczę się z poprawkami, do wyjazdu jeszcze dużo czasu. Z pewnością poprawka czeka mnie między Elblągiem a Malborkiem, bo nawet w rozkładzie pociąg ten kursuje do 28.02, miejmy nadzieję, że nie będzie on uwalony tylko czeka go mała korekta. W razie czego pojadę bezpośrednio, z Olsztyna do Tczewa Regio niestety będzie to powrót tą samą linią poza tym odcinek Iława Tczew już nie raz przejeżdżałem w przeciwieństwie do linii przez Malbork. Zwłaszcza w ciągu drugiego dnia jest kilka miast w których będę miał tylko chwilę na przesiadkę. Muszę w każdym z tych miejsc wymyślić jakąś alternatywę. Liczę też, że pociągi te są skomunikowane, zwłaszcza, że są jednej spółki i stacja docelowa jest stacją początkową kolejnego, po za tym są w na w miarę sensownych liniach - nie są to składy przeciwnej relacji, na które nikt oprócz mnie raczej by się nie pisał. Z tym Poznaniem dużo myślałem ale nie znalazłem innego rozwiązania po prostu z tego miasta trudno coś wybrać o tej porze. Chce jak najwięcej jeździć składami PR więc wyjazd bezpośrednio do Wrocławia raczej odpada, chyba że reszta rozkładu się posypie, wtedy może zdecyduje się na zwiedzanie innych rejonów naszego kraju.
Specjalnie zostawiłem sobie godzinę na przesiadkę w Inowrocławiu gdyż wiem, że pociąg ten może spóźnić się trochę - miejmy nadzieję, że godzina wystarczy. Mógłbym też jechać do samej Bydgoszczy ale wtedy miałbym tylko 15 minut na przesiadkę. Liczę na to, że między Inowrocławiem a Toruniem nie złapiemy tyłów, wtedy powinno być dobrze, w razie czego pogadam z kierownikiem pociągu, regio do Olsztyna powinien zaczekać. Jadę raczej sam, także jakby ktoś chciał się załapać na tą "wycieczkę" to serdecznie zapraszam.
Do wyjazdu zostało jeszcze sporo czasu jak pisałem wcześniej, nie jestem nawet pewny czy się odbędzie, ale jestem dobrej myśli, jeśli na uczelni wszystko się ułoży powinno być dobrze.

Pozdrawiam


2011-02-08, 00:54:14 agentEU07 napisał(a):O jedziesz przez moje rejony. Myslę że do Nowej Soli na dworzec chyba wyskoczę a moze sie kawałek przejade.


2011-02-08, 17:41:31 Damiaan3 napisał(a):Agent, nie tylko w twoje ;p;D No szkoda, że tylko przejazdem może też wyskoczę jak coś nie wyskoczy mi-dam znać jeszcze jako coś:) ogółem ciekawy rozkład


2011-02-08, 18:23:38 Ptaku napisał(a):Tak jak już pisałem. Skomunikowania są wszędzie oprócz Torunia.
Rozkład moim zdaniem wypali, bez żadnych problemów. Oczywiście tylko pod znakiem zapytania jest regio z Olsztyna ale jak coś to leci Motława przez Iławę.
Rozkład mi się podoba, a mogę coś o tym powiedzieć, bo w tych klimatach siedzę nie od dziś.


2011-02-08, 20:00:26 stMichał napisał(a):Zapraszam wszystkich, nawet na niewielki odcinek, zawsze szybciej czas leci, jeśli mamy towarzyszy podróży.
Nie jest to mój pierwszy wyjazd więc wiem "z czym to się je", jednak ostatnio - po tych wszystkich podziałach - nie robiłem większych niż jednodniowych pętli.


2011-02-08, 22:14:32 cluzo napisał(a):Jeśli nic się większego nie pozmienia z rozkładem, a i mnie nie wyskoczy żadna sprawa, to pojawię się pewnie we Wloszczowiźnie, na samą końcówkę twojej trasy. Na więcej nie dam niestety rady (dzień robaczy), ale nawet jeśli wypadnie mi popołedniowa zmiana, to i tak zdążę na regiosa który jakoś po 19-stej chyba 15 jedzie z Kielc na Włoszczowę. Wracając wysiędę u siebie, na Herbach :)


2011-02-09, 12:50:34 stMichał napisał(a):cluzo fajnie jakby udało Ci się przyjechać i wreszcie spotkać, mam nadzieję, że wyjazd wypali


2011-03-02, 22:36:14 stMichał napisał(a):Niestety nie udało mi się uczestniczyć w "dziewiczym rejsie" Małopolskiego Okręgu PKP i chodź chłopakom nie udało się osiągnąć Łodzi Fabrycznej (podobnie jak Titanicowi Nowego Jorku :) ) podróż chyba mogą uznać za udaną, ale do rzeczy.
Planuje krótką podróż: Kraków - Katowice - Oświęcim - Kraków już w najbliższy piątek tj. 04.03, trasa może nie długa ale myślę, że ciekawa. W czasie tego wyjazdu pragnę zaliczyć zarówno linie 138 jak i 94.
Ruch na tej pierwszej został przywrócony wczoraj, czy na długo? Myślę, że warto spojrzeć na rozkład jazdy aby przekonać się, że jest on ułożony tylko i wyłącznie po to, żeby raczej prędzej niż później uwalić na nim ruch. Bardzo dziwne godziny odjazdu, brak jakiegokolwiek skomunikowania w Oświęcimiu czy fatalny stan torów z pewnością nie przysporzą podróżnych na tym odcinku. Dlatego może to być ostatnia szansa, żeby pociągiem pokonać tą linię.
Na 94 rozkład też nie wygląda zbyt ciekawie, coraz częściej słychać głosy, że również i ta linia jest do uwalenia dla ruchu pasażerskiego, ot taka sytuacja prezentuje się teraz w Małopolsce, warto tutaj wspomnieć, że już np między Żywcem a Suchą Beskidzką czy Stróżami a Jasłem nie pojedziemy - przypadłość przygranicznych linii nie będących "magistralami".

Poniżej załączam szczegółowy plan wyprawy:

Kraków Główny 11:56 3428
Kraków Łobzów 12:00 12:00
Kraków Mydlniki 12:04 12:04
Kraków Mydlniki Wap. 12:06 12:06
Kraków Business Park 12:09 12:09
Zabierzów 12:12 12:13
Rudawa 12:20 12:21
Krzeszowice 12:29 12:30
Wola Filipowska 12:37 12:37
Dulowa 12:43 12:43
Trzebinia 12:50 12:51
Balin 12:57 12:57
Jaworzno Ciężkowice 13:05 13:05
Jaworzno Szczakowa 13:11 13:11 3429
Mysłowice 13:35 13:36
Katowice Szop.Płd. 13:43 13:44
Katowice Zawodzie 13:47 13:47
Katowice 13:52

Katowice 14:22 43038
Katowice Zawodzie 14:25 14:26
Katowice Szop.Płd. 14:29 14:29
Mysłowice 14:37 14:37
Mysłowice Brzęczk. 14:40 14:41
Mysłowice Brzezinka 14:43 14:43
Mysłowice Kosztowy 14:47 14:48
Imielin 14:52 14:52
Chełm Śląski 15:00 15:01
Nowy Bieruń 15:09 15:09
Oświęcim 15:16

Oświęcim 15:35 33030
Dwory 15:48 15:48
Włosienica 15:56 15:56
Przeciszów 16:02 16:02
Zator 16:10 16:10
Spytkowice 16:17 16:17
Spytkowice Kępki 16:23 16:24
Ryczów 16:27 16:27
Półwieś 16:33 16:33
Brzeźnica 16:40 16:40
Jaśkowice 16:47 16:47
Wielkie Drogi 16:52 16:53
Zelczyna 16:57 16:58
Podbory Skawińskie 17:01 17:02
Skawina Zach. 17:06 17:06
Skawina 17:09 17:09
Kraków Sidzina 17:13 17:14
Kraków Swoszowice 17:18 17:18
Kraków Łagiewniki 17:22 17:23
Kraków Bonarka 17:25 17:25
Kraków Krzemionki 17:28 17:29
Kraków Płaszów 17:32 17:37
Kraków Zabłocie 17:41 17:41
Kraków Główny 17:45

Nie wiem czy uda mi się zdążyć na regio do Katowic (zajęcia kończę 11.45 :)), jeśli nie pojadę TLK 27100 do Mysłowic. Jeśli ktoś byłby chętny na wyjazd to zapraszam, myślę, że warto


2011-03-04, 11:30:45 Kloze napisał(a):Wczoraj wszystko stało pod znakiem zapytania. Dzisiaj jednak już wiem, że nie dam rady się wybrać. A szkoda, fajna trasa :)


2011-03-04, 14:29:01 cluzo napisał(a):Ja niestety dziś w pracy, ale gdyby co to na Herbach mogę się zjawić :)
Samych zielonych życzę Koledze!


2011-03-04, 18:49:16 stMichał napisał(a):Właśnie wróciłem, podróż się udała, nawet zdążyłem na Regio z Krakowa. Każda z jednostek złapała parę minut opóźnienia ale przesiadki były tak ustalone, że zdążyłem ze wszystkim. Coś więcej o rzeczywistym stanie tych linii i kilka zdjęć postaram się wrzucić jutro.

Ps. Tym przejazdem udało mi się "zaliczyć" ostatnie nie przejechane przeze mnie kilometry Województwa Małopolskiego po których aktualnie kursują pociągi pasażerskie.


2011-03-04, 20:55:46 cluzo napisał(a):
stmichal napisał(a):Tym przejazdem udało mi się "zaliczyć" ostatnie nie przejechane przeze mnie kilometry Województwa Małopolskiego po których aktualnie kursują pociągi pasażerskie.

Należą się więc Koledze gratulacje!

Szkoda, że Małopolska PKP-Jazda nie dała rady uczcić tego wydarzenia. Nie ma co panowie, chyba trzeba namawiać Michała na Powitanie Wiosny? :P

Tym czasem czekamy na fotki i kilka szczegółów z wycieczki.


2011-03-05, 13:20:19 stMichał napisał(a):Tak jak pisałem wczoraj ledwo ale udało mi się zdążyć na 3428/9, na szczęście bilet kupiłem dzień wcześniej bo do pociągu wsiadłem 11.54, co prawda odjechał jakieś 3 minuty po czasie ale i tak mogę mówić, że miałem sporo szczęścia. Zauważyłem, że przy peronie 2 stoi opóźniona jednostka do Oświęcimia przez Trzebinie, a że ostatnio często jeździ na tej linii EN77 którym nie miałem jeszcze okazji jechać postanowiłem sprawdzić co stoi przy peronie, jeśli byłby to ten skład pojechałbym nim do Trzebini albo przynajmniej do Krzeszowic. Jednak akurat na ten kurs zameldował się EN57 więc wróciłem do mojej starej jednostki- En71 008. Na początku zapełnienie nie najgorsze, jak na taką porę zajęte około 40% miejsc siedzących. Im dalej od Krakowa tym więcej ludzi wysiadało w sumie to dziwne skoro dwie minuty wcześniej odjechał ten skład do Oświęcimia. Myślę, że większość osób zdaje sobie sprawę jak wygląda stan tej linii zwłaszcza między Jaworzno Szczakową a Mysłowicami 10 kilometrów na takiej linii pociąg pokonuje w około 35 minut co jest nie do pomyślenia. Na linii Warszawa - Łódź podnosi się prędkość z 140 na 160 km/h natomiast w miejscu gdzie kursują pociągi międzynarodowe "mkniemy" nie przekraczając 30 km/h ogólnie dramat. Wiem, że teren Górnego Śląska jest trudny dla kolei z powodu szkód górniczych ale bez przesady. Za Mysłowicami jest już trochę lepiej, zarówno z prędkością jak i liczbą osób w jednostce. W Katowicach melduje się o równej 14 czyli +8. W Krakowie nie zdążyłem składowi nawet zrobić zdjęcie, w Katowicach mam więcej czasu więc przed podróżą do dość daleko położonych kas biletowych wykonuje zdjęcie:
Image

Początkowo próbowałem kupić bilet w automacie, ale o takiej relacji jaka mnie interesowała jak również taryfie której używam nie było mowy więc nie jak podejrzewałem nie ominęła mnie wędrówka do kas PR. Początkowo Pani kasjerce trudno było wyjaśnić jaki bilet mnie interesuje, i nawet samodzielnie udało się jej sprzedać. Zawsze w takich chwilach przypomina mi się historia z Częstochowy Osobowej z zeszłego roku gdy kupowałem bilet relacji Częstochowa Osobowa przez Piotrków Trybunalski Koluszki Tomaszów Mazowiecki Drzewnice do Radomia. Żeby mi go sprzedać potrzebne było 5 kasjerek (chyba wszystkie będące wtedy na zmianie) ale w końcu po wielu trudach udało im się "wytłumaczyć" komputerowi czego on chce:). Wracając do Katowic w rozkładzie na dworcu wyraźnie widnieje iż pociąg do Oświęcimia odjeżdża z peronu 4, więc się tam udaje. Na jednym z torów podstawiał się właśnie TLK Katowice - Szczecin z EU07 173 na czele:
Image
z kolei przy peronie 3 stoi EN75 002
Image

Na dwie minuty przed odjazdem 43038 okazuje się, że podstawiony zostanie na peron 3. Wszyscy ludzie zaczęli niemal że biec na tamten peron, ja również się tam udaje na torach stoi już EN57 1724:
Image
Zapełnienie o dziwo dość duże już w Katowicach, trudno o miejsca siedzące. Byłem pewien, że przed wjazdem na linie 138 sytuacja się wyklaruje. W Mysłowicach co prawda trochę osób wysiadło, ale wsiedli inni więc z frekwencją bez zmian. Po zjeździe na 138 okazało się, że przez większą część trasy skład nasz będzie jechał po torze przeciwnym do zasadniczego. Szlakowa przynajmniej na początku nie jest najgorsza około 50 - 60 km/h zmiana na plus jeśli chodzi o Kraków - Katowice. Na kolejnych mysłowickich stacjach raczej nikt nie wsiada, wysiadają za to po dwie 3 osoby. W Imielinie mamy już +5 ludzi w dalszym ciągu dość dużo. Szlakowa tutaj jest dużo gorsza przez większość czasu nie przekraczamy 30 km/h. W Chełmie Śląskim stoimy około 4 minut na stacji więc do Oświęcimia dojeżdżamy o 15.30 więc +11. Po drodze raczej nikt nie wsiada, mijamy stację na których głównie odbywa się ruch towarowy. Do samego Oświęcimia dojeżdża około 70 - 80 osób, część z nich spieszy się z przesiadką do innych składów, głównie w Kierunku Czechowic.
Image
Takiego ruchu jak wczoraj w Oświęcimiu jeszcze nie widziałem, na przyjazd naszej jednostki czeka Regio zarówno do Wieliczki Rynek przez Trzebinie wspominany na początku EN71
Image
jak również do Czechowic Dziedzic stojący przy peronie 1 (widoczny po prawej stronie EN81 którym zaraz udam się w dalszą podróż)
Image
Przy peronie drugim stoi jeszcze EN57 który prawdopodobnie przyjechał z Wieliczki Rynek
Image
Wsiadam do EN81 008 w środku praktycznie wszystkie miejsca siedzące są zajęte. Ruszamy z 5 minutowym opóźnieniem. Wjeżdżamy na linie 94 szlakowa ponownie nie zachwyca. Przystanki w początkowej części linii oddalone są od siebie więc zdarza się, że bez zatrzymania jedziemy około 15 minut. Na linii odbywa się głownie ruch osobowy, na żadnej z mijanych stacji nie widziałem ani jednego wagonu towarowego, tory dodatkowe wszędzie zarastają a same szyny pokrywa spora warstwa rdzy. Im dalej od Oświęcimia tym szlakowa lepsza. Kilka mijanych stacji zostało zdegradowanych tylko do przystanków osobowych np. Zator. Rozkład nie jest tutaj zbyt wyśrubowany więc do Spytkowic udaje nam się nadrobić opóźnienie. Sama stacja nie wygląda najlepiej. Najbardziej przykry widok mamy jednak przy wyjeździe. Na stacji 94 krzyżuje się z linią 103. Ta niegdyś tętniąca życiem linia została zamknięta i raczej nie ma dla niej ratunku. Jeszcze 12-15 lat temu jeździły po niej składy osobowe dziś za ostatnim rozjazdem stoi tarcza D1, dalej powykrzywiane słupy sieci trakcyjnej, samej sieci już dawno brak. Do Skawiny Zachodniej docieramy 4 minuty przed czasem musimy więc swoje odstać. Od Skawiny przybywa dużo osób frekwencja nie jest najgorsza. W Płaszowie szybka zmiana czoła i W Krakowie Głównym meldujemy się o czasie.

Takie małe podsumowanie:
Sytuacja Oświęcimia wygląda dość dramatycznie. Miasto w którym krzyżują się linie kolejowe w każdym kierunku sprawia bardzo dobre możliwości dla rozwoju kolei. Niestety z kolei rezygnuje coraz więcej osób z prostych powodów, pociągów jest coraz mniej, są coraz gorzej skomunikowane, prędkość szlakowa jest fatalna. Podpierając się rozkładami wyjazd z Oświęcimia do najbliższych węzłów kolejowych mamy tak:
Linią 138 do Katowic ze średnią prędkością 33 km/h
Linią 94 do Krakowa Płaszowa ze średnią prędkością 32 km/h
Linią 93 do Trzebini ze średnią prędkością 25 km/h
Linią 93 do Czechowic Dziedzic ze średnią prędkością 31 km/h
Nie trudno wyciągnąć wnioski, że przy takim stanie linii kolejowych dosłownie i w przenośni daleko nie zajedziemy. W XXI wieku Adolf Hitler z pewnością nie ulokowałby obozu koncentracyjnego w Oświęcimiu. Dramatycznie przedstawia się również sytuacja IC, wagony bez ważnej rewizji stoją już wszędzie w Krakowie na Dworcu Towarowym nie ma już praktycznie wolnych torów więc kilkanaście o ile nie kilkadziesiąt wagonów bez ważnej rewizji stoi na Mydlnikach. Z zewnątrz w większości wyglądają, że są w bardzo dobrym stanie, ale spokojnie postoją tam jeszcze z miesiąc dwa, stracą pewnie wszystkie okna i będą nadawały się tylko na złom. Jeśli sytuacja się nie poprawi to jeszcze rok góra dwa a przy peronach będą stały same lokomotywy nawet rozwinięcie TLK jako trzywagonowe linie kolejowe będzie dużym pochlebstwem dla spółki IC.

Zapomniałbym dołączam skan biletów:
Image


2011-03-05, 18:43:43 Kloze napisał(a):Bardzo obszerna i ciekawa relacja. trzeba przyznać. Fotografie czysto kronikarskie niemal, jednak ładne. Szkoda, że nie fociłeś nic na trasie, szczególnie, że większość czasu spędzałeś w szrotach.


2011-03-10, 08:31:31 Ptaku napisał(a):Fajna wycieczka. Szkoda, że nie dałem rady podskoczyć do Katowic i się karnąć jakieś kilka kilometrów. No ale co się odwlecze to .... A może powitanie wiosny razem z nami co? Tak jak zaproponował Cluzo :?:


2011-03-10, 12:57:24 stMichał napisał(a):No szkoda, że się nie udało. Co do wiosennego wyjazdu napisałem w odpowiednim temacie, widocznie przeoczyłeś mój post:)


2011-03-15, 16:08:31 stMichał napisał(a):Witam, dziś krótko, planuję krótką podróż, szczegóły poniżej:

Kraków Główny 09:05 3426
Kraków Łobzów 09:10 09:10
Kraków Mydlniki 09:14 09:14
Kraków Mydlniki Wap. 09:17 09:17
Kraków Business Park 09:20 09:20
Zabierzów 09:23 09:23
Rudawa 09:31 09:31
Krzeszowice 09:40 09:40
Wola Filipowska 09:47 09:47
Dulowa 09:54 09:54
Trzebinia 10:00 10:01
Balin 10:07 10:07
Jaworzno Ciężkowice 10:16 10:16
Jaworzno Szczakowa 10:21 10:22 3427
Mysłowice 10:46 10:46
Katowice Szop.Płd. 10:54 10:54
Katowice Zawodzie 10:57 10:57
Katowice 11:02

Katowice 11:42 46939
Katowice Załęże 11:45 11:46
Chorzów Batory 11:50 11:51
Chorzów Miasto 11:56 11:56
Chorzów Stary 12:03 12:04
Bytom 12:11 12:11
Bytom Karb 12:15 12:16
Bytom Płn. 12:22 12:22
Radzionków Rojca 12:26 12:26
Radzionków 12:29 12:30
Nakło Śląskie 12:34 12:34
Tarnowskie Góry 12:39

Tarnowskie Góry 12:59 47131
Miasteczko Śląskie 13:05 13:06
Kalety 13:13 13:14
Strzebiń 13:24 13:25
Boronów 13:32 13:33
Herby Nowe 13:42 13:42
Kuleje 13:52 13:53
Panki 13:59 14:00
Krzepice 14:07 14:08
Jaworzno k. Wielunia 14:14 14:15
Janinów 14:19 14:20
Dzietrzniki 14:26 14:27
Pątnów Wieluński 14:33 14:34
Wieluń 14:41 14:42
Wieluń Dąbrowa 14:45 14:46
Biała 14:53 14:53
Czastary 14:58 14:58
Pieczyska 15:04 15:05
Wieruszów Miasto 15:08 15:09
Wieruszów 15:11 15:12
Świba 15:15 15:15
Kępno 15:22

Kępno 15:52
Kluczbork 16:25 16:26
Olesno Śląskie 16:44 16:45
Lubliniec 17:21 17:21
Gliwice 18:19 18:19
Zabrze 18:30 18:30
Katowice 18:52 18:55
Mysłowice 19:08 19:08
Jaworzno Szczakowa 19:33 19:33 IR 83121
Trzebinia 19:52 19:53
Krzeszowice 20:13 20:14
Kraków Główny 20:47


Na czarno regio, niebieskim kolorem zaznaczyłem IR. Data jeszcze nieznana, jak tylko uda mi się wygospodarować jakiś dzień to pojadę. Zależy mi na przejechaniu linii 181 Herby Nowe- Oleśnica. Ponadto nigdy jeszcze nie byłem w Tarnowskich Górach a chętnie zobaczę jak ta stacja w rzeczywistości się prezentuje.
Przeglądając rozkład jazdy ciężko nie ulec wrażeniu, że dni 181 są policzone. Obecnie pozostała jedna para pociągów na dzień kursująca stale po tej linii. Chciałbym się mylić, ale wątpię, że zmiany w Śląskich Przewozach Regionalnych przyniosą więcej pożytku niż strat zwłaszcza na tak niszowych liniach. Jeśli ktoś pisałby się na ten wyjazd to zapraszam, myślę że dogadalibyśmy się co do daty wyjazdu.

Pozdrawiam


2011-03-16, 17:50:27 Ptaku napisał(a):Co do zmian na Śląsku to do końca jeszcze nic nie zapadło. W piątek będzie wiadomo więcej bo Marszałek spotyka się z PR-ami i podpisują półroczną umowę. Od Września wchodzą na Śląsk Koleje Śląskie. Na początek będą obsługiwały relację Gliwice - Katowice - Zawiercie - Częstochowa.
Z tego co już się dowiedziałem na Śląsku ma byś szybki pociąg Sosnowiec Gł - Katowice - Bytom - Tarnowskie Góry - Wieluń. Ma być obsługiwana EN77.


2011-03-16, 22:59:52 stMichał napisał(a):sorry, że tak późno, ale na 99% jadę jutro tj 17.03 jeśli ktoś byłby chętny to zapraszam, wiem że bardzo późno podaję termin ale do samego końca nie wiedziałem czy uda mi się pojechać


2011-03-17, 21:58:59 stMichał napisał(a):Właśnie wróciłem z podróży, wszystko przebiegło bez większych problemów, bardziej szczegółową "relacje" zdam jutro albo w sobotę. Pozdrawiam


2011-04-07, 12:00:21 stMichał napisał(a):W skrócie opiszę moją podróż z przed prawie miesiąca, wiem, że relacja miała być sporo wcześniej ale jakoś nie mogłem się do tego zabrać. Decyzję o wyjeździe podjąłem dzień wcześniej o 22, ot moja specyficzna uczelnia, zawsze o wszystkim studenta informują jako ostatniego. Udało mi się przewidzieć, że nie będzie jednych zajęć, dwa kolejne zostają odwołane, a na innych nic się nie dzieję, że raz się nie pojawię. Przed 9 byłem na peronie, kupiłem jakieś paliwo i bilety i na peron 3 gdzie zaraz podstawili EN57 882 3426/7 do Katowic
Image
Podróż do Katowic była typowa czyli nudna, 78 km w dwie godziny to woła o pomstę do nieba, dzięki Bogu w ostatniej PKP Jeździe udało się uniknąć tego odcinka. Do Katowic przyjechaliśmy o czasie, stolica Górnego Śląska powitała mnie deszczem
Image
Na stacji spory ruch zaraz po moim przyjeździe do Katowic zameldował się jadący planowo TLK do Zamościa, chwile potem Regio z Sosnowca a następnie z Kozłowa
ImageImage
Regio do Kluczborka na EN57 2068 podstawiono parę minut wcześniej.
Image
Mimo wczesnej pory zapełnienie było bardzo duże, praktycznie wszystkie miejsca siedzące były zajęte. Przed Bytomiem staliśmy 5 minut którego nie udało się nadrobić do samych Tarnowskich Gór.
Image
Przy drugiej krawędzi peronu stał już Regio do Kępna. Sama stacja Tarnowskie Góry zrobiła na mnie duże wrażenie, ogromne grupy, w samej lokomotywowni można by spędzić kilka godzin na fotografowaniu.
Image Image
Sama linia ma dość wysoką szlakową aż dziwne, że tak mało składów nią jeździ. Zapełnienie pociągu góra 10%. Podróż i tutaj odbywa się bez większych przeszkód, denerwuje tylko kapryśna pogoda. Do Kępna docieramy o czasie.
Image
Piękny duży dworzec jednak praktycznie cały zamknięty dla podróżnych, działa tylko jedna kasa, do innych pomieszczeń nie ma wstępu. W mieście mam 30 min do powrotnego pociągu więc trochę chodzę po stacji mimo padającego deszczu. Wracam IR 83120 z ET22 051 na czele. Pociąg składa się ze zdeklasowanej 1, 2, 2, oraz piętrusa. Oczywiście zajmuje miejsce w pierwszym wagonie.
Image
I tutaj obyło się bez przeszkód w Krakowie dojeżdżamy o czasie.
Image
Więcej zdjęć wrzucę za jakiś czas, bo teraz muszę lecieć na uczelnie.


2011-04-10, 10:54:42 stMichał napisał(a):Witam!
Niestety z tego dwudniowego wyjazdu podanego na pierwszej stronie nic nie wyjdzie, nie uda mi się wygospodarować tych dwóch dni wolnych na mojej uczelni. Postanowiłem za to rozbić te odcinki na kilka wyjazdów. Część z nich udało mi się zresztą zaliczyć na "Powitaniu Wiosny". Zatem przed Świętami zaplanowałem jednodniowy wyjazd, konkretnie 21.04 (Wielki Czwartek). Plan podróży jest następujący:

Kraków Główny 05:10 3422
Kraków Łobzów 05:14 05:14
Kraków Mydlniki 05:19 05:19
Kraków Mydlniki Wap. 05:21 05:21
Kraków Business Park 05:24 05:24
Zabierzów 05:28 05:28
Rudawa 05:36 05:36
Krzeszowice 05:45 05:46
Wola Filipowska 05:53 05:53
Dulowa 06:00 06:00
Trzebinia 06:06 06:07
Balin 06:13 06:13
Jaworzno Ciężkowice 06:21 06:21
Jaworzno Szczakowa 06:27 06:28 3423
Mysłowice 06:52 06:53
Katowice Szop.Płd. 07:01 07:01
Katowice Zawodzie 07:04 07:05
Katowice 07:10

Katowice 07:26 IR 45520
Sosnowiec Główny 07:36 07:37
Będzin Miasto 07:41 07:42
Dąbrowa Górnicza 07:46 07:46
Zawiercie 08:03 08:04
Myszków 08:12 08:13
Poraj 08:22 08:22
Częstochowa Osobowa 08:37 08:40
Chorzew Siemkowice 10:06 10:07 IR 45521
Rusiec Łódzki 10:19 10:19
Chociw Łaski 10:29 10:30
Kozuby 10:42 10:42
Zduńska Wola Karsz. 10:55 10:55
Zduńska Wola 11:07 11:16
Szadek 11:25 11:26
Otok 11:35 11:35
Poddębice 11:49 11:49
Kłudna 11:56 11:57
Dąbie n. Nerem 12:08 12:08
Ponętów 12:17 12:18
Babiak 12:35 12:35
Piotrków Kujawski 12:58 12:59
Chełmce 13:09 13:10
Inowrocław Rąbinek 13:27 13:28 IR 45520
Inowrocław 13:41


Inowrocław 14:40 3027
Więcławice 14:47 14:47
Wierzchosławice 14:53 14:54
Gniewkowo 15:00 15:00
Suchatówka 15:05 15:05
Toruń Kluczyki 15:16 15:17
Toruń Główny 15:24

Toruń Główny 15:43
Toruń Czerniewice 15:49 15:50
Brzoza Toruńska 15:52 15:52
Otłoczyn 15:57 15:57
Aleksandrów Kujawski 16:01 16:02
Turzno Kujawskie 16:09 16:09
Nieszawa Waganiec 16:15 16:15
Lubanie 16:21 16:22
Włocławek Brzezie 16:27 16:27
Włocławek Zazamcze 16:32 16:33
Włocławek 16:36 16:37
Warząchewka 16:43 16:43
Gołaszewo Kujawskie 16:47 16:48
Czerniewice 16:52 16:52
Wiktorowo 16:57 16:57
Kaliska Kujawskie 17:03 17:03
Rutkowice 17:08 17:09
Ostrowy 17:16 17:16
Kutno 17:28

Kutno 17:43
Łęczyca 18:08 18:09
Zgierz 18:43 18:43
Łódź Żabieniec 18:56 18:57
Łódź Kaliska 19:03 19:06
Łódź Widzew 19:27 19:28
Tomaszów Mazowiecki 20:01 20:02
Dęba Opoczyńska 20:26 20:26
Włoszczowa Płn. 21:17 21:17
Kozłów 21:53 21:53
Miechów 22:06 22:06
Kraków Główny 22:44


Zapraszam wszystkich chętnych, wiem jednak że jest to środek tygodnia. Z tego co mi wiadomo, szkoły już w czwartek są zamknięte więc może jednak ktoś się skusi. Loooooker jeśli dobrze pamiętam to mówiłeś, że przejechałbyś się węglówką, mógłbyś dosiąść się w Częstochowie Osobowej - przyjechałbyś TLK54200 do Bielska Białej. Oczywiście o ile masz czas i ochotę na wyjazd. Z mojej strony podróż jest pewna w 90%.

Pozdrawiam


2011-04-13, 21:17:17 Loooooker napisał(a):Rozkład fajny, węglówka też mnie kusi, bo ostatni raz jechałem tamtędy w 2007.
Tylko ciężko u mnie z czasem i funduszem.
Ale myślę, ze przy dobrych wiatrach do Inowrocławia mógłbym podskoczyc i przejechać się do Torunia Głownego.
Wszystko zależy od czasu i pieniędzy. Nie chce nic obiecywać, ale postaram się dołączyc na ten kawałek.
admin
Administrator
 
Posty: 93
Rejestracja: 18 Sie 2011, 16:56

Re: Jazda stmichala

Postprzez stmichal » 18 Paź 2011, 09:25

W najbliższy czwartek tj. 20.10 wraz z Arturem wybieram się na zaliczenie linii 144 (Tarnowskie Góry - Opole Główne) a konkretnie odcinku Fosowskie - Tarnowskie Góry. Od przyszłego rozkładu ten fragment najprawdopodobniej przejdzie do historii jeśli chodzi o ruch pasażerski (info poniżej) dlatego doszliśmy do wniosku że warto by go zaliczyć.
Rozkład:
IR 36120 Kraków Gł. - Opole Gł. 9:25 - 13:04
64422 Opole Główne - Tarnowskie Góry 13:16 - 15:00
626 Tarnowskie Góry - Katowice 15:29 - 16:37
4336 Katowice - Kraków Gł. 16:40 - 18:40
Domyślam się, że termin większości nie będzie pasował jednak jeśli ktoś by się zdecydował to zapraszamy. Link do informacji o likwidacji połączenia:
http://www.tvp.pl/opole/aktualnosci/spo ... ji/5415689
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: Jazda stmichala

Postprzez Pt@ku » 21 Paź 2011, 08:30

No i kolejny odcinek zaliczony, którego nie miałem.
Do Michała dobiłem w Jaworznie. Pełna kultura wagon 1 klasy, pusty przedział no i browar.
Oczywiście IR Galicja się do Opola spóźnił 30 min ale jak to w PR-ach - mówisz i masz. Poprosiliśmy o skomunikowanie o R 64422 czekał na nas 20 min w Opolu. Oczywiście na można było liczyć w Opolu na miejsca siedzące przy oknie jak to lubi Karol, ale już za stacją Fosowskie mieliśmy cały przedział dla siebie. Czyli aparaty w dłoń i zbieramy kolejne materiały kolejowe.
W Tarnowskich Górach mamy 10 min na przesiadkę. Odpowiednia ilość czasu na fajkę i zakup biletu. Regios do Katowic był pusty a my zajęliśmy miejsce w chlewni. Po drodze mijaliśmy się z towarowym, który siał zagrożenie, bo jechał z otwartymi drzwiami. Michał w ostatniej chwili cofnął głowę z okna, żeby nie oberwać. Wypad się udał. Pogoda dopisała i nawet bez problemu siadły wszystkie przesiadki, nawet 3 minutowa w Katowicach na regiosa do Krakowa.
Dzięki Michał za wspólny przejazd.
Tania kuszetka / droga kuszetka 100% / 0%
2014 jazdy 1 - 511 km czas 9 godz 15 min
2013 jazdy 9 - 5598 km czas 91 godz 16 min
2012 jazdy 8 - 4749 km czas 75 godz 51 min

Pamiętaj tania kuszetka to twoje nieświadome zaliczenie :)
Awatar użytkownika
Pt@ku
 
Posty: 426
Rejestracja: 23 Sie 2011, 08:29

Re: Jazda stmichala

Postprzez stmichal » 29 Gru 2011, 19:18

Jak to ktoś kiedyś napisał:
Późno, bo późno, ale za to późno

informuję, że jutro udaję się na małe kółeczko na zakończenie roku. Trasa zapowiada się następująco:

TLK 31108 Kielce - Warszawa Zachodnia 07:15 - 10:14
pojeżdżę pewnie po Warszawie trochę SKM'ką
TLK 19107 Warszawa Zachodnia - Łódź Widzew 11:36 - 13:11
TLK 53102 Łódź Widzew - Kraków Gł. 13:55 - 18:18

jak wszystko dobrze siądzie to zrobię ponad 600 km dzięki czemu ten rok zamknę z ponad 28 000 km na koncie. Powodzenie misji zależy w dużej mierze od tego czy uda mi się kupić w kasie w Kielcach bilet na całą relację.
Pozdro
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: Jazda stmichala

Postprzez Pt@ku » 30 Gru 2011, 10:27

No niestety ale ja nie dam rady się wkręcić na żaden odcinek. Myślałem ale czas mi nie pozwoli, za dużo spraw dzisiaj mam do załatwienia.
stmichal napisał(a):rok zamknę z ponad 28 000 km na koncie

No to piękny wynik. Jak się już przekracza 20 000 km rocznie to jest nie źle. biorąc pod uwagę codzienność: praca, nauka, rodzina to jest bardzo dużo. Pozostaje tylko pogratulować.
Tania kuszetka / droga kuszetka 100% / 0%
2014 jazdy 1 - 511 km czas 9 godz 15 min
2013 jazdy 9 - 5598 km czas 91 godz 16 min
2012 jazdy 8 - 4749 km czas 75 godz 51 min

Pamiętaj tania kuszetka to twoje nieświadome zaliczenie :)
Awatar użytkownika
Pt@ku
 
Posty: 426
Rejestracja: 23 Sie 2011, 08:29

Re: Jazda stmichala

Postprzez Loooooker » 30 Gru 2011, 21:05

Gratuluję wyniku. Artur to pewnie równik ze 2 razy objechał w tym roku :)
Mój wynik w tym roku to 12176 km plus 2x 58 km jutro, bo wybieram się do Gdańska rok zakończyc i cos tam ponagrywać ciekawego.
W przyszłym roku jak czas pozwoli biorę się na poważnie do roboty :)
2012: 10101km (stan na 22.06)
Regio: 2496 km (24,71%) interRegio: 1400 km (13,86%)
TLK: 5642km (55,86%) ARRIVA: 199 km (1,97%)
KM: 17 km (0,17%) KD: 272km (2,69%)
SKM W-Wa: 4 km (0,04%)KW: 71 km (0,70%)
Awatar użytkownika
Loooooker
 
Posty: 62
Rejestracja: 20 Sie 2011, 07:27
Miejscowość: Malbork

Re: Jazda stmichala

Postprzez stmichal » 31 Gru 2011, 11:07

Dzięki! Kółeczko udało się w 100% a nawet w 105% bo odcinek Warszawa Zachodnia - Centralna przejechałem na gapę. Tym samym zrobiłem wczoraj 605 km. Plan uległ lekkim modyfikacją bo w Kielcach wsiadłem do opóźnionego o 220 min Nosala. W składzie było nie wiele osób zwłaszcza, że jechał 10 min przed Żeromskim. Do Warki zgubił 20 minut niestety w Czachówku przepuszczaliśmy Vltave na co straciliśmy 10 min i z takim opóźnieniem udało się dojechać do stolicy. Myślałem, że w ten sposób da radę przejechać z Kielc do Warszawy Centralnej poniżej 3 godzin jak za starych lat - niestety. W Warszawie miałem trochę czasu, zjadłem jakieś śniadanie i kupiłem żarcie na dalszą podróż. Zakręciłem się trochę z biletami na WKD przez co musiałem jechać TLKą już od Centralnego. W 9 wagonowym składzie pustki, spokojnie wystarczyłyby 3 wagony, a myślę że nawet w dwóch by się ludzie zmieścili. Do Widzewa też planowo. Co jest chyba tradycją w tym roku, że Łódź wita mnie śniegiem. Dlatego cały czas na przesiadkę przesiedziałem w budynku dworca. Stoczniowiec przyjechał planowo dość mocno nabity (6-7 osób na przedział) dlatego wbiłem się do bezprzedziałowca z nadzieją że w Częstochowie uda mi się przebić. Postoje w Piotrkowie i Radomsku rozwiały moje nadzieje, nabiło tyle ludzi, że sporo stało. Dlatego cieszyłem się swoim miejscem do samego Krakowa. W składzie były tabliczki identyczne jak w Sanie podczas ostatniej PKP Jazdy. Fajnie, że coś takiego wprowadzają. Nawet miałem jedną "podprowadzić" do kolekcji ale przez ten tłok zrezygnowałem z tego planu.

Podsumowując w mijającym roku udało mi się zrobić 28076 km
z czego jak wynika ze statystyk na stronie prawie 40% z PKP Jazdą :) Wydaje mi się, że dużo, zwłaszcza że mam prawo jazdy i dość dużo jeżdżę też samochodem. Pociągiem tyle co do Krakowa na uczelnie z raz na dwa tygodnie i to też nie zawsze bo czasem własnym środkiem transportu. Dlatego reszta, podejrzewam jakieś 25000 km to jazda dla czystej przyjemności. Oczywiście jest to najlepszy wynik w moim życiu, ciekawe czy kiedyś uda mi się go powtórzyć
Jeśli chodzi o przewoźników to tak:
Przewozy Regionalne 14366 km w tym:
Regio 11675 km
InterRegio 2691 km

Intercity 12475 w tym:
TLK 12371 km
Ex/EIC 104 km

KM 452 km
Ariva 251 km
KD 119 km
WKD + SKM 35 km
Reszta to pociągi specjalne, imprezy kolejowe itp.
Graficznie przedstawia się to tak:
Image
Nie będę Was już zanudzał kolejnymi statystykami z podziałem na miesiąc czy fazę księżyca ;)
Z jakiś tam planów na ten rok nie udało mi się zrealizować tylko:
Dojazdu do Zamościa TLKą - co prawda byłem w tym mieście ale odcinek Stalowa Wola - Zawada nadal mam nie zaliczony.
Dojazd do Łupkowa - KKA zaprzepaściła szansę zaliczenia tego odcinka
Białystok - Trakiszki no ale pociąg się utrzymał

Za to udało mi się zrealizować trasy o których nawet nie marzyłem. Ogólnie rok temu zakładałem sobie, że uda mi się zrobić 18000 km (czyli 1500 km na miesiąc, wydawało się spoko). Ten wynik osiągnąłem gdzieś w połowie Szlajanek. Do tego dobiłem jeszcze 10000 km kolejnych. Najważniejsze linie które udało mi się zaliczyć, a których nie brałem pod uwagę to bez wątpienia:
- Sandomierz - Ostrowiec Świętokrzyski
- Starzyny - Koniecpol

Co do planów na przyszły rok to następnym razem, trochę tego jest nie ukrywam :)

Loooooker z tego co wiem, to Ptaku zrobił jednak trochę mniej niż 2 razy objazd równika no ale tym to może sam się pochwali, może jakiś konkurs będzie. A z PKP Ekipy to podejrzewam, że Łukasz vel. Kloze zrobił najwięcej za sprawą swojej przygody z Inter Regio no tylko ciekawe czy skrupulatnie notował ile :)
Pozdrawiam i życzę Szczęśliwego Nowego Roku
Michał
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: Jazda stmichala

Postprzez Pt@ku » 01 Sty 2012, 16:49

Ja to po krótce
PR 16483
IC 14977
KŚ 592
KM 269
Ariva 245
KD 119
SKW 51
WKD 1
Cargo i pociągi specjalne 362
Co daje razem 33099 km. Jak na mnie to uważam, że świetny wynik. Przez 18 lat przejechałem 389 046 km i tak jak mówiłem w tym roku padnie 400 tys i będzie nie zła impreza :)
A moje dzieci mogą się pochwalić
Kasia 6 045 km
Ania 6 915 km
Tania kuszetka / droga kuszetka 100% / 0%
2014 jazdy 1 - 511 km czas 9 godz 15 min
2013 jazdy 9 - 5598 km czas 91 godz 16 min
2012 jazdy 8 - 4749 km czas 75 godz 51 min

Pamiętaj tania kuszetka to twoje nieświadome zaliczenie :)
Awatar użytkownika
Pt@ku
 
Posty: 426
Rejestracja: 23 Sie 2011, 08:29

Re: Jazda stmichala

Postprzez stmichal » 02 Sty 2012, 17:38

Co daje razem 33099 km. Jak na mnie to uważam, że świetny wynik.

Pogratulować. Chodź trzeba przyznać, że do Szlajanek dotrzymywałem Ci kroku nawet lekko chyba wyprzedzając Twój bilans. Jednak 2 krotny wyjazd na wakacje + znicz całkowicie przekreśliły moje szanse w tej rywalizacji.

Co do planów na bieżący rok nie będę się teraz rozckliwiał bo nie ma na to czasu, z tego powodu że szykuje się nowy wyjazd. Z racji tego, że udało mi się wygrać bilet od PR który muszę wykorzystać w najbliższym miesiącu postanowiłem wkręcić sobie kółeczko. Najlepsza okazja nadarza się już w najbliższy weekend bo 3 dni wolnego to też 3 dni obowiązywać będzie bilet turystyczny. Początkowo myślałem, że na wyjazd nie skusi się nikt z racji zimowej pory i zbliżającego się wielkimi krokami Inter Winter jednak na dzień dzisiejszy jedzie już Artur i Wojtek a może jeszcze uda mi się kogoś wyciągnąć ;) No ale najważniejsze czyli rozkład:
Czwartek 05.01
34420 Kraków Gł. - Zawiercie 18:21 - 20:32
KS Zawiercie - Ruda Śląska 20:40 - 21:53
nocleg u Ptaka

Piątek 06.01
88425 Bytom - Gliwice 07:45 - 08:12
IR 62122 Gliwice - Katowice 08:44 - 09:22
805 Katowice - Racibórz 9:46 - 12:09
3357 Racibórz - Chałupki 12:47 - 13:20
838 Chałupki - Katowice 14:06 - 16:48
IR 63124 Katowice - Kraków Gł. 16:52 - 19:11
Nocleg u mnie

Sobota 07.01
IR 31120 Kraków Gł 8:18 - Warszawa Wschodnia 11:42
IR 16121 Warszawa Wschodnia 12:10 - Poznań Gł. 15:22
IR 38121 Poznań Gł. 16:20 - Krzyż 17:32
80437 Krzyż 18:18 - Kostrzyn 19:56
80434 Kostrzyn 20:21 - Krzyż 21:59

Niedziela 08.01
TLK 83206 Krzyż 0:20 - Wrocław Gł. 4:20
66311 Wrocław Gł. 5:35 - Kłodzko Miasto 7:29
69144 Kłodzko Miasto 7:48 - Legnica 10:49
69521 Legnica 11:27 - Zgorzelec 12:44
69538 Zgorzelec 13:18 - Węgliniec 13:40
66554 Węgliniec 13:55 - Wrocław Gł. 16:14
TLK 83102 Wrocław Gł. 16:22 - Kraków Gł. 21:44

Zapraszam, jak macie jakieś propozycje żeby zmodyfikować ten plan to piszcie, chętnie wezmę to pod uwagę.
Pozdro
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: Jazda stmichala

Postprzez Loooooker » 02 Sty 2012, 19:24

Rozkład znałem jeszcze zanim ujrzał światło dzienne.
Miałem zamieścić swój, ale Artur zadzwonił do mnie szybciej i musiałem wszystko zmodyfikować i podporządkować pod ten.
Warto poświęcic czasmi pewien odcinek m.in na to żeby się spotkać.
Z mojego rozkładu chodziło głównie o to, żeby przejechać się IR "Giewont" i zaliczyć odcinek Żywiec - Sucha Beskidzka.
Plan zjechał na bocznice, ze wzgledu żebyśmy się mineli, lub ewentualnie spotkali na 20 min w Krakowie i na chwilę w IR "Giewont". Mija się z celem taka sytuacja.
Mam jeszcze kilka wariantów, każdy inny, ciekawy.

Chyba najrozsądniejsza opcja rozkładu jest następująca:

TLK "Monciak-Krupówki" 53202 Malbork 20:02 - Kraków Główny 7:44
IR 31120 Kraków Gł 8:18 - Warszawa Wschodnia 11:42
IR 16121 Warszawa Wschodnia 12:10 - Kutno 13:45

REGIO 15247 Kutno 14:40 - Toruń Główny 16:25
Arriva 5537 Toruń Głowny 16:38 - Malbork 19:49

Kolorem zaznaczony wspólny odcinek.
Z całego rozkładu nie podoba mi się ta długa wieczorna przesiadka w Krzyżu. Ale wiem, że Michał chcesz przejechac zachodnią częśc Ostbahnu.
Bilet na IR też musisz dobrze wykorzystać, daltego rozumiem takie a nie inne relacje.
Ale jednak bym się próbował pchać do Szczecina i 17:42 jest regio do Kostrzyna skomunikowany z tym którym wracacie do Krzyża według rozkładu.
Czasowo tak samo, ale odcinek się nie dubluje przynajmniej.
Krzyż jest ostatnio popularny wśród pkp-jazdowiczów.
2012: 10101km (stan na 22.06)
Regio: 2496 km (24,71%) interRegio: 1400 km (13,86%)
TLK: 5642km (55,86%) ARRIVA: 199 km (1,97%)
KM: 17 km (0,17%) KD: 272km (2,69%)
SKM W-Wa: 4 km (0,04%)KW: 71 km (0,70%)
Awatar użytkownika
Loooooker
 
Posty: 62
Rejestracja: 20 Sie 2011, 07:27
Miejscowość: Malbork

Re: Jazda stmichala

Postprzez stmichal » 02 Sty 2012, 21:31

Wojtek, powiem szczerze, że inaczej sobie wyobrażałem Twój wyjazd. Byłem pewien, że zjeżdżasz już w piątek rano, dołączasz do nas i razem jeździmy do niedzielnego poranka... tak przynajmniej wywnioskowałem z rozmowy z Arturem. Mój pierwotny plan zakładał również przejazd Giewontem w piątek z Katowic do Białego Dunajca a potem powrót do Krakowa, jednak jakoś tak wyszło, że zrezygnowaliśmy z tego. Byłbym skłonny podporządkować się i uderzyć właśnie w ten sposób. No ale to tylko chyba piątek wchodziłby w grę... szkoda, że się nie odezwałeś wcześniej. Napisz jaki miałeś pierwotny plan, na czym Ci zależy, co chcesz zaliczyć w sumie nie jest za późno jeszcze możemy się dogadać, trochę czasu jest. Jestem otwarty na wszelkiego rodzaju propozycję, można nawet zupełnie zmienić plan wyjazdu. Zaproponowałem Arturowi taką bardzo wstępną wersję która jednak praktycznie nie naruszona się została. Wiem, że z rozkładu idzie wyciągnąć coś więcej bez problemu. Dlatego czekam na Twoje propozycje.
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: Jazda stmichala

Postprzez Loooooker » 03 Sty 2012, 10:33

Ja też całkiem inaczej o tym myślałem, bo realne by było, żebyśmy np. już w Gliwicach, czy Bytomiu się zobaczyli.
Mój pierwotny plan zakładał Kamień Pomorski, kurs odrzanką i IR Giewont.
Ale jak Artur do mnie zadzwonił to wszystko pozmieniałem.
I on wiedział już w święta, że się wybieram, bo trąbiłem, że mam zaległy urlop.
Chodzi też o to jak bym Giewontem pojechał to byśmy się łącznie zobaczyli przez jakieś 40-50 minut. W Giewoncie chwilę i na dworcu w Krakowie wieczorem w piątek.
To jest jeszcze temat "rzeka" opcji dołączenia jest mnóstwo. Bytom, Gliwice, Katowice, Kraków, Warszawa, (Krzyż, Kostrzyn, na chwile też się nie opłaca)
Tylko niedziela w moim wykonaniu odpada na pewno, bo ostatni normalny powrót z Wrocka mam chyba o 11:52, 8 godzin jazdy i po 20 jestem w domu.
Do kłodzka bym zdążył, ale nie chcę dublować odcinka. (Chyba wszyscy tego nie lubimy :)) Lepiej jak obwód jest zamknięty.
2012: 10101km (stan na 22.06)
Regio: 2496 km (24,71%) interRegio: 1400 km (13,86%)
TLK: 5642km (55,86%) ARRIVA: 199 km (1,97%)
KM: 17 km (0,17%) KD: 272km (2,69%)
SKM W-Wa: 4 km (0,04%)KW: 71 km (0,70%)
Awatar użytkownika
Loooooker
 
Posty: 62
Rejestracja: 20 Sie 2011, 07:27
Miejscowość: Malbork

Re: Jazda stmichala

Postprzez Kloze » 03 Sty 2012, 11:39

@Michał
Ciekawi mnie w sumie, jaki procent u poszczególnych przewoźników stanowi właśnie PKP-Jazda.
Image
2015 9 godzin 47 minut (stan na 04.03)
2014 brak przejazdów | 2013 80 godzin 31 minuty
2012 34 godziny | 2011 10 godzin 48 minut
Awatar użytkownika
Kloze
 
Posty: 225
Rejestracja: 20 Sie 2011, 08:27
Miejscowość: Kraków

Re: Jazda stmichala

Postprzez stmichal » 03 Sty 2012, 13:59

Regio 19,6%
InterRegio 50,7%
TLK 55,3%
Ex/EIC 0,00%
KM 40,1%
Ariva 62,6%
KD 100%
WKD + SKM 45,0%
Wojtek odezwij się do mnie na gg, nr podałem Ci na PW. Może uda się to tak rozwiązać żeby wilk był syty a owca cała :)
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: Jazda stmichala

Postprzez Kloze » 03 Sty 2012, 14:06

A więc tak, jak przypuszczałem. TLKami tak dużo nie jeździsz, jednak bez nich obejść się jest raczej ciężko ;)
Image
2015 9 godzin 47 minut (stan na 04.03)
2014 brak przejazdów | 2013 80 godzin 31 minuty
2012 34 godziny | 2011 10 godzin 48 minut
Awatar użytkownika
Kloze
 
Posty: 225
Rejestracja: 20 Sie 2011, 08:27
Miejscowość: Kraków

Następna

Wróć do Inne (kolejowe) jazdy

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

cron