Powitanie Wiosny 2013

Wspomnienia dawnych podróży

Re: Powitanie Wiosny 2013

Postprzez Pt@ku » 09 Kwi 2013, 12:16

Ogólnie było SUPER, ale ja teraz nie o tym. Każdy na maila dostał rozkład jak jechaliśmy i czym po Berlinie.
Tania kuszetka / droga kuszetka 100% / 0%
2014 jazdy 1 - 511 km czas 9 godz 15 min
2013 jazdy 9 - 5598 km czas 91 godz 16 min
2012 jazdy 8 - 4749 km czas 75 godz 51 min

Pamiętaj tania kuszetka to twoje nieświadome zaliczenie :)
Awatar użytkownika
Pt@ku
 
Posty: 426
Rejestracja: 23 Sie 2011, 08:29

Re: Powitanie Wiosny 2013

Postprzez cluzo » 10 Kwi 2013, 07:47

Jeśli jeszcze ktoś ma niedosyt berlińskich klimatów filmowych polecam serial dokumentalny National Geographic:
Pokonac Mur Berlinski - odc. 1
Pokonac Mur Berlinski - odc. 2
Image [ Przesyłam ].[ Kolejowe ].[ Pozdro ].< cluzo >
Awatar użytkownika
cluzo
 
Posty: 308
Rejestracja: 18 Sie 2011, 19:04
Miejscowość: Kielce

Re: Powitanie Wiosny 2013

Postprzez Karol » 10 Kwi 2013, 18:29

MOJA_FOTO-RELACJA
Z_POWITANIA_WIOSNY
B E R L I N__5-7.04.13


Image
Swoją jazdę rozpoczynam w Lublinie. Wyruszam w piątek wieczorem w kierunku Dęblina, gdzie dołączam do PeKipy.
Jadę zmodernizowaną jednostką w barwach województwa lubelskiego.

Image Image Image
W sobotę o poranku docieramy z PeKiPą w okolice granicy polsko-niemieckiej.
Z Krzyża do Kostrzyna nad Odrę przyjeżdżamy szynobusem w barwach województwa lubuskiego.

Image Image
Niemiecki szynobus BR 643 (VT 737) prywatnego przewoźnika NEB.
Jedziemy z Kostrzyna do Berlina Lichtenberg.

Image Image
Na stacji Berlin Lichtenberg.

Image Image
Przyjeżdżamy S-Bahnem na stację Warschauer Strasse, skąd idziemy na początkową stację metra - linii U1.

Image
Jedziemy metrem z Warschauer Strasse przez most Oberbaumbrücke na Szprewie.

Image Image
Oberbaumbrücke - najpiękniejszy most w Berlinie.

Image Image Image
W drodze powrotnej fotografujemy składy metra na moście.

Image Wieża telewizyjna na Alexanderplatz widziana z mostu.

Image Image
PeKiPa przy zachowanym fragmencie muru berlińskiego - "East Side Gallery"

Image Image
Na Warschauer Strasse mijamy zabytkową nastawnię przy linii metra,
a w okolicach stacji S-Bahnu starą manewrówkę BR 346 prywatnego przewoźnika WFL.

Image Na Alexanderplatz podchodzimy pod słynną wieżę telewizyjną (Fernsehturm).

Image Image Image
Przesiadamy się na byłej stacji granicznej między wschodem a zachodem - Friedrichstrasse
i jedziemy pod Bramę Brandenburską, gdzie można zrobić sobie zdjęcie z Niemcami przebranymi za aliantów.

Image Image
Niemiecki parlament - Reichstag i pomnik Holocaustu.

Image Image Image
Nowoczesna architektura na Potsdamer Platz - Sony Center i Bahn Tower (centrala Deutsche Bahn)

Image Image,
Z PeKiPą zjeżdżamy na stację S-Bahnu - Potsdamer Platz.

Image Image
Przyjeżdżamy na stację Anhalter Bahnhof. Znajdował się tu niegdyś Dworzec Anhaltyński z czołową halą peronową,
zniszczony w czasie wojny. Po budynku pozostał jedynie, jako pomnik, fragment ściany frontowej.

Image Image
Idąc w kierunku Muzeum Techniki mijamy Tempodrom (halę widowiskową)
oraz estakadę metra (linia U1).

Image Image
Image Image
Zatrzymujemy się by zrobić kilka fotek składom metra, jadącym po estakadzie.

Image
Docieramy do budynku Niemieckiego Muzeum Techniki.

Nas oczywiście najbardziej interesuje wspaniała wystawa dotycząca kolejnictwa...

Image
Wagonik i tory z węgierskiej kopalni złota (XVI w.) - oryginał.

Image Maszyna parowa Borsig (1859 r.) - oryginał.

Image Image
Tabliczka na kotle i palenisko niemieckiego parowozu pośpiesznego "Beuth" z 1842 r. - replika z 1912 r.

Image Austriacki parowóz towarowy nr 680 (1860 r.) - oryginał.

Image Pruski tendrzak T0 (1883 r.) - oryginał.

Image Wnętrze przedziału 2 klasy w wagonie z lat 1847-1860 - rekonstrukcja z 1985 r.

Image Pierwsza lokomotywa elektryczna - Siemens (1879 r.) - replika z 1981 r.

Image Szklane przejście między częściami pierwszej hali wachlarzowej (tory 14-16).

Image Image
Model wagonu boczniaka oraz tablica kierunkowa na jednym z modeli (trasa Berlin-Aleksandrów Kujawski)

Image Image
Pruski parowóz tendrzak T9.3 (1903 r.), przejęty po I wojnie światowej przez PKP (seria TKi3) - oryginał.

Image
Podwozie tendrzaka TKi3-112 - widok z kanału.

Image Image
Pruskie wagony pasażerskie oraz herb Zarządu Pruskiej Kolei Królewskiej (KPEV) na jednym z wagonów.

Image Image
Wnętrze i herb na ścianie bocznej wagonu salonowego nr 1 (1904 r.) ze składu pociągu-pałacu cesarza Wilhelma II.

Image Image Image
Pruski parowóz pośpieszny S 10 z odsłoniętym wnętrzem kotła (1911 r.), w oznaczeniach Niemieckich Kolei Rzeszy (BR 17 008) - oryginał.

Image Image
Górska lokomotywa elektryczna nr 391 szwajcarskiej Kolei Retyckiej (1913 r,) - oryginał.

Image
Pruska towarowa lokomotywa elektryczna E71 28 "Halle 528" (1922 r.) - oryginał.

Image Kabina maszynisty z wagonu berlińskiego S-Bahnu wraz z budką peronowego (1928 r.) - oryginał.

Image
Mała lokomotywa spalinowa Kö-4642 (1934 r,) - oryginał, odbudowana w 1985 r.

Image Parowóz towarowy BR 50 001 (1939 r.) - oryginał.

Image Parowóz pospieszny BR 01 1082 (1939 r.) pierwotnie z aerodynamiczną otuliną, przebudowany w 1956 r. - oryginał.

Image Wojenny parowóz BR 52 4966-9 (1942 r.) - oryginał.

Image Image
Elektryczna lokomotywa przemysłowa EL4 (1950 r.) tzw, "krokodyl" - oryginał.

Image Image Image
Pośpieszny wagon pasażerski 3 klasy z przedziałem restauracyjnym kolei DB (1953 r.) - oryginał.

Image Image
Wagon motorowy VT 95 9465 kolei DB (1954 r.) - oryginał.

Image Image Image
Zachodnioniemiecka lokomotywa spalinowa V 200 018 (1957 r,) - oryginał i model.

Image
Fragment wnętrza lokomotywy V 200, sfotografowany przez okienko wentylacyjne.

Image NRD-owski odpowiednik serii V 200 - lokomotywa spalinowa BR 118 075-1 (V 180 077) z 1965 r. - oryginał.

Image Image
Pośpieszna lokomotywa spalinowa DE 2500 (BR 202 003) z 1971 r. - oryginał.
Dostosowana w 1982 r. do prędkości maksymalnej 250 km/h, służyła jako pierwowzór dla skonstruowania prototypowej lokomotywy pociągu ICE.

Image Epoki...

Image Image
Makiety Dworca Anhaltyńskiego oraz mostu w Tczewie.

Image Image
Wychodzimy na zewnątrz hal wachlarzowych.

Image Image
Oglądamy stalową wieżę wodną typu "Klönne" i dwie obrotnice.

Image
"Odszlamianie w budynku parowozowni zabronione!"

Image
Spotkanie z Hermannem - szefem KolejWizji.

Image Image
Razem z Hermannem ruszamy na przejażdżkę berlińską koleją miejską. Zaczynamy od stacji metra Gleisdreieck.

Image
Po drodze robimy zakupy na Nollendorfplatz.

Image Image Image
Docieramy na zachodnią część miasta, w pobliże berlińskich targów (Messe-Berlin) i wieży radiowej (Funkturm).
Stąd wyruszamy na godzinną jazdę S-Bahnem po Ringu.

Image Image
Przygodę z S-Bahnem kończymy na dworcu głównym (Berlin Hauptbahnhof)

Image Image
Przy sąsiednim peronie stoi skład ICE.

Image
Wielka reklama zachęca do odwiedzenia Polski ("POLSKA - DAJ SIĘ OCZAROWAĆ").

Image Image Image
Zwiedzamy Hauptbahnhof, Hermann opowiada różne ciekawostki na temat Berlina i tutejszych dworców.

Image Image Image
Szkło i stal.

Image Image
Na koniec naszej wizyty w Berlinie jedziemy pociągiem prywatnego przewoźnika ODEG na stację Südkreuz,
by w kolejarsko-agenckich przebraniach wsiąść do pociągu RE w kierunku Angermünde...
... i na trasie Südkreuz-Hauptbahnhof nakręcić sceny do kolejnego odcinka KolejWizji!

Image Image
W Angermünde przesiadamy się na DB Regio do Szczecina Głównego.

Image
Na niemiecko-polskim pograniczu pojawia się słońce - czy to już wiosna?

Image Image
O zmroku docieramy do Szczecina Głównego. Przed dworcem wita nas pomnik kolejarza.

Image
Nastawnia bramowa KK A w Kędzierzynie-Koźlu w niedzielny poranek.

Image
Platforma "n" na dworcu w Gliwicach.

Image Image Image
Czekając na opóźnionego "Bolka", część PeKiPy jadąca w kierunku Kielc i Lublina zwiedza wyremontowany dworzec w Katowicach.

Image Image
Do Lublina REGIOekspres "Bolko" przyprowadzają dwie "czekoladki".

ENDE :D
Image
Awatar użytkownika
Karol
 
Posty: 202
Rejestracja: 21 Sie 2011, 18:53

Re: Powitanie Wiosny 2013

Postprzez Bilet Świętokrzyski » 11 Kwi 2013, 20:50

Pozdrawiam
Było ciekawie, tak jak przewidywałem wcześniej - zamiast kwiatków i motylków jak na wlepce - spadające płatki, śnieg wszędzie i zielona stonka :)
Napisze wszystko tutaj - inaczej musiałbym rozbić Powitanie na 5 etapów. Kawałek już opisałem w [6] z biblioteki w Sokołowie. Później było zaliczanie linii 55 - z ostatniego przedsionka. Od Siedlec skład się wyludnił i była frekwencja 1,5 os./przedział a raczej co trzeci zapełniony, do Białegostoku pociąg jechał prawie "kurierem". Później Hańcza-Wawa-Nosal-Krak-Zefir-Kato i wymiana z ekipą do Bolka ;) Na powrót dołączyłem do Jazdy i w końcu dane mi było pojechać ostatni odcinek do Krakowa i to przez Jęzor. Zaskoczyło mnie, że w Krakowie nie wysiadł z kuszetki Kamil. No i liczyłem, że Kloze na jakimś odcinku sprawi niespodziankę. Na wyjeździe z Krakowa było jeszcze symboliczne mijanie pociągów Jagiełło i Norwid.
W Krakowie dłuuugo byłoby czekać na powrotny Jagiełło [prawie 6h] stąd wycieczka do Brzeska dla zabicia czasu, a wyniknął pomysł żeby Okocim kiedyś... piechotką. Cały czas liczyłem na cud, o którym Ptakowi mówiłem czyli skomunikowanie w Skarżysku rozkomunikowanego 5 minut Sana. Tak się stało - rozłączanie części kieleckiej i przemyskiej przeciągnęło się i San odjechał ze Skarżyska +10min. Zdążyłem i obyło się bez kupowania biletu za 5,50. Najważniejsze są wrażenia i niematerialne wartości [np. zaliczenie ważnej linii] jednak Powitanie i Sokołów udało mi się zamknąć w kwocie poniżej 300 zł
Dziękuję za jazdę i obwarzanka. ;)
Ostatnio edytowany przez Bilet Świętokrzyski, 11 Kwi 2013, 21:41, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
Bilet Świętokrzyski
 
Posty: 301
Rejestracja: 10 Gru 2011, 20:42

CluzoFotoRel

Postprzez cluzo » 11 Kwi 2013, 21:25

Image Begrüßung des Frühlings - Marzanna w Szprewę i gitara!
Image
Image Fotka przed Reichstagiem
Image Bloki
Image "Nie patrz w dół, teraz tylko w górę... w górę..."
Image "Na żółto i na niebiesko" [niemieckie miejskie kible (bez kibla)]
Image Krwiom i bliznom
Image Herr Tik-Tak
Image Image U-obrotnica
Image Image Image
Image Makieta Anhalter Bahnhof
Image Klawiatura Dla Bileta
Image Image DB poleca PKP
Image
Image RingBahn - jak w niemieckim ZooGarku
Image agentEngländer07
Image KinderPlatz
Image [ Przesyłam ].[ Kolejowe ].[ Pozdro ].< cluzo >
Awatar użytkownika
cluzo
 
Posty: 308
Rejestracja: 18 Sie 2011, 19:04
Miejscowość: Kielce

Re: Powitanie Wiosny 2013

Postprzez Pt@ku » 13 Kwi 2013, 16:52

PeKiPa w TLK 38204
Image Image
W Poznaniu wysiada Bilet a dosiadają się Heppner i Młody
Image
Michał jedzie dalej na swoją Jazdę
Image
SA134-021 pod niemiecką granicę
Image
Image Image
Przesiadka w Kostrzynie
Image Image
Na pokładzie niemieckiego szynotryba VT 737
Image Image
Image Image
Magia energi dirnk
Image
PKP Jazda na ziemi Niemieckiej - Berlin Lichtenberg
Image
Warschauer Strase S-Bahn i tramwaj, którym nie udało nam się przejechać :)
Image Image
Image Image
Image Image
Berliner Mauer
Image Image
Heppner pod wieżą telewizyjną
Image
Image Image
Bloki
Image Image
S-Bahn pod ziemią
Image Image
... i powoli docieramy do muzeum
Image Image
Image Image
Do wyboru, do koloru
Image Image
Pod parowozem
Image Image
Aparat na szynie
Image
Do drogi gotowy, rower szynowy
Image
Makieta mostu w Tczewie
Image Image
Maaaakieta
Image Image
Image Image
Image
Ciekawe pojazdy na zewnątrz
Image Image
Niemcy lubują się w modelarstwie
Image Image
Oczekujemy na U-Bahn
Image
Dla niektórych ujęć trzeba się poświęcić
Image
W czasie godzinnej przejażdżki po Ringu
Image Image
Zaproszenie do Polski
Image
Musimy się tam dostać ...
Image
ET 455 113 ODEG
Image
Akcja
Image
W Katowicach część ekipy przesiada się na kibla do Lublina
Image
Tania kuszetka / droga kuszetka 100% / 0%
2014 jazdy 1 - 511 km czas 9 godz 15 min
2013 jazdy 9 - 5598 km czas 91 godz 16 min
2012 jazdy 8 - 4749 km czas 75 godz 51 min

Pamiętaj tania kuszetka to twoje nieświadome zaliczenie :)
Awatar użytkownika
Pt@ku
 
Posty: 426
Rejestracja: 23 Sie 2011, 08:29

Re: Powitanie Wiosny 2013

Postprzez Karol » 14 Kwi 2013, 13:56

Moja foto-relacja z Powitania Wiosny 2013 jest już w całości na naszym forum.
Image Image Image
Zapraszam do oglądania!
Image
Awatar użytkownika
Karol
 
Posty: 202
Rejestracja: 21 Sie 2011, 18:53

Re: Powitanie Wiosny 2013

Postprzez Bilet Świętokrzyski » 14 Kwi 2013, 14:50

Wszystkie relacje ciekawe. Pogratulować!

Karol napisał(a): Image
Niemiecki parlament - Reichstag

Tego nie wiedziałem, bo niemiecki parlament składa się z Bundestagu i Bundesratu. Ale sprawdzam w necie - Bundestag wprowadził się do Reichstagu.

cluzo napisał(a):CluzoFotoRel

Czyli w skrócie CFR, zupełnie jak Rumuńskie Koleje ;) . Dzięki za motyw klawiatury DlaBileta

Pt@ku napisał(a):Ciekawe pojazdy na zewnątrz
Image

Cokolwiek to jest...z daleka ten pojazd przypomina wyglądem barana :)
Awatar użytkownika
Bilet Świętokrzyski
 
Posty: 301
Rejestracja: 10 Gru 2011, 20:42

Re: Powitanie Wiosny 2013

Postprzez heppner » 15 Kwi 2013, 05:13

Dziękuję wszystkim za Jazdę :)
Karol odwalił kawał dobrej roboty z tym rozkładem.
Uzupełniająca
Image Główny promotor linii Poznań-Szczecin
Image Krzyż
Image W kolejce do Kasy
Image TEE
Image
Image
Image
Image
Image
Image Komunikacja zastępcza
Image
Image
Image Wawel
Image
Image
Zachodnia DOKP
LOK. Poznań
Awatar użytkownika
heppner
 
Posty: 53
Rejestracja: 19 Sie 2011, 16:24
Miejscowość: Poznań

Re: Powitanie Wiosny 2013

Postprzez cluzo » 15 Kwi 2013, 16:33

Bilet Świętokrzyski napisał(a):Było ciekawie, tak jak przewidywałem wcześniej - zamiast kwiatków i motylków jak na wlepce - spadające płatki, śnieg wszędzie i zielona stonka :)

Nie każdy z Was to widział - Bilet Świętokrzyski przygotował sobie alternatywną wlepkę, na swoją jazdę:
Image

Przede wszystkim wielkie THX dla Karola, który obmyślił ReisePlan, przygotował książeczkę i przeczołgał PeKiPę po Berlinie. A na koniec wkręcił rewelacyjną foto-relację. Ja na koniec jazdy już byłem tak przymulony, że nie chciało mi się nawet podwójnej czekolady ciągnącej Bolczasa sfocić :P
W zamian za to przygotowałem krótką video-relację:
Powitanie Wiosny 2013

Hermann już planuje kolejny materiał z PKP-Jazdą :) Gdy go zapytałem o dalszą agenturalną współpracę, napisał: "musimy przecież spenetrować teren przeciwnika..." :) Tym czasem na KOLEJWIZJAinfo pojawił się ten oto materiał:
15.4.2013: TAJNI AGENCI PKP NA TROPIE W BERLINIE
Image [ Przesyłam ].[ Kolejowe ].[ Pozdro ].< cluzo >
Awatar użytkownika
cluzo
 
Posty: 308
Rejestracja: 18 Sie 2011, 19:04
Miejscowość: Kielce

Re: Powitanie Wiosny 2013

Postprzez stmichal » 15 Kwi 2013, 19:46

Wlepka Bileta to mistrzostwo świata. Serio. Prawie spadłem z krzesła jak ją zobaczyłem. Bałwan bije o głowę zdjęcie Klozego z książeczki wojskowej ;)
2016: 50349km, 2015: 68213km, 2014: 50312km 2013: 40882km, 2012: 50839km, 2011: 28130km, 2010: 10017km
stmichal
 
Posty: 394
Rejestracja: 19 Sie 2011, 19:03

Re: Powitanie Wiosny 2013

Postprzez Bilet Świętokrzyski » 15 Kwi 2013, 21:39

Takie ''wlepki'' z podróży chciałem robić już w 2008 roku . To miały być pomniejszone mapki z trasami, jednak to nie wyszło - albo maksimum treści albo miniaturyzacja. U mnie to raczej tapetki, bo nie drukuję. W tym roku robię takie do każdej z dalekich podróży. Zawsze grafika, nazwa, data i sygnaturki przewoźników. Za zgodą Cluzo dokonałem kilku przeróbek, adekwatnych do zimowej scenerii, no i musiałem dać coś odnośnie Sokołowa. Śnieg w Poznaniu padał a bałwan ma czoło SM42 i ''manewruje'' ;)
Awatar użytkownika
Bilet Świętokrzyski
 
Posty: 301
Rejestracja: 10 Gru 2011, 20:42

Re: Powitanie Wiosny 2013

Postprzez Pt@ku » 07 Maj 2013, 16:47

Tania kuszetka / droga kuszetka 100% / 0%
2014 jazdy 1 - 511 km czas 9 godz 15 min
2013 jazdy 9 - 5598 km czas 91 godz 16 min
2012 jazdy 8 - 4749 km czas 75 godz 51 min

Pamiętaj tania kuszetka to twoje nieświadome zaliczenie :)
Awatar użytkownika
Pt@ku
 
Posty: 426
Rejestracja: 23 Sie 2011, 08:29

Re: Powitanie Wiosny 2013

Postprzez cluzo » 01 Kwi 2014, 19:46

Image [ Przesyłam ].[ Kolejowe ].[ Pozdro ].< cluzo >
Awatar użytkownika
cluzo
 
Posty: 308
Rejestracja: 18 Sie 2011, 19:04
Miejscowość: Kielce

Poprzednia

Wróć do 2000 - 2015

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

cron